Меню сайту
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

ТЕМА: ІЗРАЇЛЬСЬКО – ІУДЕЙСЬКЕ ЦАРСТВО.

 

БІБЛІЯ ЯК ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО.

 

МЕТА:  Розкрити значення Біблії як історичного джерела і свідоцтва правдивої історії життя народів Стародавнього Сходу; дати уявлення про найважливіші періоди історії єврейського народу, спираючись на біблійні тексти; продовжувати розвивати навички роботи зі Старим Завітом як історичним джерелом, котре є однаково шанованим, як юдеями, християнами, так і мусульманами; виховувати повагу до Біблії, як релігійної святині та визначної пам’ятки культури; моральні уроки біблійних оповідей.

Бінарний урок: історія -   зарубіжна література.

 

ХІД УРОКУ.

 

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   Тема нашого уроку «Ізраїльсько-Іудейське царство. Біблія як історичне джерело». На цьому уроці ми звернемось до Біблії як історичного джерела і свідоцтва правдивої історії життя народів Стародавнього Сходу; дізнаємось про найважливіші періоди історії єврейського народу; продовжимо роботу зі Старим Завітом як історичним джерелом, котре є однаково шанованим, як юдеями, християнами, так і мусульманами.

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:   Ми звернемо увагу на Біблію як на релігійну святиню та визначну пам’ятку культури; поговоримо про моральні уроки біблійних оповідей. Ми будемо працювати з робочим зошитом. Давайте прочитаємо, яку мету ми поставили перед вами і яких результатів ми від вас очікуємо.

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ: Вивчення будь-якої країни ми починаємо з вивчення природно-кліматичних умов. Проте, сьогодні ми відійдемо від сталої традиції. Відійдемо через те, що будемо вивчати історію дивовижного народу, який не загубився у віках, а своїм існуванням вплинув на життя різних країн, різних епох, різних культур. Це стало можливим завдяки багатьом чинникам. І не останню роль тут зіграло найвідоміше писемне джерело – Біблія.

Оскільки я розпочала мову про джерела, давайте пригадаємо, які види джерел вам відомі? З якими писемними джерелами ми працювали, вивчаючи історію Стародавнього Сходу? (Закони Хаммурапі, Біблія, Розетський камінь).

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ: Сьогодні ми знову звернемося до найвідомішого писемного джерела, Книги книг – Біблії. Це на лише історичне джерело, але й  джерело духовності, культурного розвитку багатьох народів. Десятки людей, які жили у різний час, що тривав більше, ніж 1,5 тис. років, писали цю книгу. Оскільки ми не вперше звертаємось до Біблії, як історичного джерела, ви, я певна, зможете дати відповідь на це запитання: Які дві частини є складниками Біблії? (Старий Завіт та Новий Завіт).

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:   До Старого Завіту належать книги, що написані…Коли? (до Різдва Христового). Ці книги, написані в дохристиянські часи давньоєврейською мово. Всього у Старому Завіті тридцять дев’ять книг. Деякі з цих книг відносно невеликі, інші – достатньо об’ємні, і щоб їх прочитати , знадобиться багато часу.  У Старий Завіт увійшли як історичні описи, так і захоплюючі розповіді. На його сторінках маємо змогу зустріти чудові вірші і пісні – і тут-таки  схвильовані промови і послання.

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ: Сторінки Біблії переносять нас у відомі давні країни – ЯКІ ? (Єгипет, Ассирію, Вавилон, Персію, Грецію, Рим) Однак більшість подій, що описані у Біблії, проходять на вузькій смужці суші між річкою Йордан і Середземним морем. У давні часи ці землі називали Ханааном. (Робота з картою)

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:   У першій книзі Старого Заповіту – книзі «Буття» ми бачимо людину на ім’я Авраам, котрий з’являється  у Ханаані за велінням Бога. Саме Авраама християни і юдеї та мусульмани вважають отцем своєї віри. Дід і батько Авраама облаштувались у Месопотамії, у долині Євфрату – місті Ур.  

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:     Що ви знаєте про це місто? Ми також знаємо, що місто це було зруйноване у 1990р до Р.Х. Отож,  вчені-історики вважають, що Авраам народився у період між 2165-1990рр до н.е.

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:   Давайте звернемось до Біблії. Глава 12 Книги Буття розповідає про те, як Бог явився Аврааму і звелів йому залишити його спокійну і благословенну батьківщину і вирушити в дорогу  (Буття,12:1-8). Прошу відкрити зошит на стор. 2

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   Читаючи цей уривок, ви могли помітити одну особливість у релігії Авраама. Спробуйте визначити яку. Чим ця релігія відрізняється від відомих вам релігійних вірувань Стародавнього Сходу?  Це…монотеїзм. На відміну від усіх народів та цивілізацій, з якими ми зустрічались раніше, вперше ми бачимо віру в одного Бога – Ягве – Яхве. Давайте за картою на стор. 2 (зошит) прослідкуємо шлях Авраама.

- Саме довіра до Божого слова допомогла Аврааму подолати  всі перешкоди на своєму шляху і стати «отцем народів».

Як повідомляє Біблія, багатство і слава Авраама виросли безмірно саме в Ханаані (Буття, 13:2). Не один, а багато народів взяли початок від його родини. Це – ізраїльтяни, ізмаїльтяни (предки сучасних арабів), а також численні народи, котрі постійно згадуються в Біблії, - ідумеї, мадіанітяни, моавітяни і аммонітяни. Що ж це за земля була така, що стала благословенною для Авраама і його нащадків? Саме зараз маємо нагоду звернутися до карти. Спробуємо з’ясувати, які природно-кліматичні умови сприяли піднесенню Аврамових нащадків? Розпочнемо, як завжди, з рельєфу.

 Пригадаємо, що таке рельєф? Давайте поглянемо на карту і подумаємо, які форми рельєфу переважають у цій місцевості. (гори, рівнини, низовини). Ми знаємо, що всі цивілізації Стародавнього Сходу виникли в  річкових долинах. З чим це пов’язано? Чи була така долина в цих землях? Так, це долина річки Йордан. Що, на вашу думку, спільного і які відмінності між річками, про які ми розмовляли раніше і Йорданом? Чим могли займатись жителі Прийордання?

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:    А що ми можемо дізнатись про природу цієї землі з біблійного джерела? Звернемо свою увагу на Пс.103. у перекладі Івана Огієнка( робота з зошитом, стор 3,  учні із тексту псалма обирають згадки про природно-географічні особливості)

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   відеоролик Так, ця територія має такі види ландшафту: рівнини, гори, пустелю, плоскогір’я. Долина Йордану розчленована багатьма його лівими та правими притоками. Береги Йордану достатньо круті; русло річки лежить у глибокій западині, що набагато нижча за рівень моря. По обидва боки Йордану в давні часи ріс субтропічний ліс.

Багатство патріархів (отців віри) складала, в першу чергу, худоба. Давні семітські племена займались скотарством. І Авраам, і його син Ісаак, і онуки Яків та Ісав були кочівниками, розводили  овець, корів, віслюків, верблюдів. Лише після того, як ізраїльтяни повернулись у Ханаан, скотарство було витіснене землеробством, хоча деякі коліна Ізраїлеві так і продовжували жити за рахунок скотарства. Біблія розповідає, що землеробство у цих землях було розвинене ще до захоплення  їх ізраїльтянами: (Втор.6:10).  Дослідження археологів останніх років дають змогу твердити, що обробка ґрунту була відома тут приблизно за 7тис. років до Р.Х. Вирощували тут пшеницю, ячмінь, просо, виноград, маслини, гранати, цибулю, часник, тощо. Землеробство у ізраїльтян пов’язувалось із сезоном дощів, що тривав з жовтня по квітень.

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:   Ви помітили, що ми почали вживати термін «ізраїльтяни». Коли ж ці давні семітські племена стали так називати? Біблія пов’язує це з внуком Авраама Яковом, що жив приблизно у XVIII-XVIIст. до Р.Х Прочитайте уривок з книги Буття 35: 25-35 на стор. 4,  3 група, будь ласка. Чому євреїв почали називати ізраїльтянами? А тепер, будь ласка, другий уривок, 4 група….Отже саме Яків став родоначальником 12 колін Ізраїлю, за кількістю його синів.

 

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   Ще одна подія сталася за часів Якова та його сина Йосифа – це переселення ізраїльтян до Єгипту. Вчені-історики пов’язують цю подію з періодом нападів  на Єгипет гіксосів (1786-1540рр. до Р.Х.).  Хто такі гіксоси? Єгипетський період життя ізраїльського народу тривав близько 430років. Завершення цього періоду припадає на період правління фараона…Якого саме? Подивіться у синхронологічну табличку на стор.7  Що ви знаєте про нього? (Аменхотеп IV)

 ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:    Так, саме у такий час народився Мойсей, найбільший з пророків,  котрому судилося вивести ізраїльтян із Єгипетського рабства. До сьогоднішнього уроку ви перечитували біблійну розповідь про життя та діяльність Мойсея. Зараз ми переглянемо відеосюжет про цю велику людину і спробуємо відповісти на запитання. (Показ першого уривку про народження й виховання Мойсея) – Які епізоди Мойсеєвого життя нагадав вам переглянутий відеосюжет?– Ви знаєте, що Мойсей зайняв високе положення при дворі єгипетського фараона, а от чому Мойсей став вигнанцем і чому він через 40 років повернувся в Єгипет давайте довідаємось із відеофрагменту, який розповідає саме про це. (Другий відеосюжет про єгипетське рабство, про вбивство єгиптянина, втечу з Єгипту.) Отже ізраїльтяни вирушають з Єгипту у Землю Обіцяну. (Третій фрагмент про те, як євреї ідуть з Єгипту. В середині на зображенні фараона зупинка і питання: Який це фараон? Що ви про нього знаєте?) Які труднощі довелось пережити євреям під час їхньої сорокарічної мандрівки пустелею? (Четвертий фрагмент про ходіння пустелею. На другому зображенні Мойсея зі скрижалями- стоп) Ви бачили, що Мойсей двічі приносив своєму народу скрижалі зі заповідями Божими. Чому? В перший раз, коли ізраїльтяни повернулися до язичництва, Мойсей розбив скрижалі, а Бог покарав їх, і багато хто з них загинув. А коли люди покаялись, попросили Мойсея звернутися знову до Бога, їм було подаровано нові скрижалі, які стали святинею цього народу. – Які ж Божі заповіді були написані на них) (наприкінці сюжету) Навіщо було потрібно так довго мандрувати? Як ви розумієте прихований зміст цієї оповіді-притчі? Який її загальнолюдський зміст?

II частина уроку

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ: Загальнолюдське значення оповіді про Мойсея сказалося і в тому, що з неї вийшли у світ крилаті вислови, які несуть мудрість і повчання. Знайдіть у робочому зошиті на 4 стор. крилатий вислів і поясніть, яке значення він має сьогодні.

– Мойсей викликає повагу й захоплення: він не тільки очолив свій народ на довгі 40 років блукання пустелею, а ще й є автором п`яти перших книг Старого Завіту, так зване П`ятикнижжя Мойсеєве, яке дуже шанується іудеями. (Тора) Пасха – центральне свято іудейського календаря, так само, як і християнського, але зміст у цих свят різний.– Отож, «песах-пасха» з давньоєврейської означає дослівно «вихід», і завершився він тим, що лише через 40 років Мойсей зі своїм народом підійшов до Землі Обіцяної, тобто Палестини.

 

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:  В давні часи Палестиною називали лише вузеньку смужку берега, що її населяли філістимляни (Філістіна - Палестина), на противагу іншій країні, що її займали хананеї (Ханаан). Згодом вся ханаанська земля отримує назву Палестина. Отож, євреї переселяються до Палестини на межі XII-XIст. до н.е. До кінця XIст. ізраїльтяни жили ще родоплемінним ладом. Проте поступовий розвиток с/г, ремесла, торгівлі, а також необхідність захищатись від частих нападів сусідніх племен змушує об’єднатись всі племена - «коліна» Якова. Так поступово закладаються підвалини нової держави Ізраїль, а її жителі обирають собі першого царя Саула. (читаємо текст підручника, стор 96, «Утворення Ізр.-Іуд. Ц-ва») Вам необхідно буде дати відповідь на питання: В якому столітті це сталося?

Але найбільшого розквіту ця держава досягла за часів царів Давида  та його сина Соломона. Прочитайте, будь ласка, що говорить Біблія про помазання Давида на царство.  Стор.5-зошит

 (відео ролик про Давида до псалмів… коментує вчитель історії)

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   Давид був сином Єссея, з коліна Юди. Як і його батько та брати, Давид займався скотарством. Пророк Самуїл, за наказом Господа, помазав Давида на царство. Та не зразу Давид став царем. Спершу він прославився як звитяжець і переможець могутнього філістимлянина Голіафа. Вся армія славила Давида, - хороброго юнака, що запобіг кровопролиттю багатьох людей.

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:    Давид був талановитим митцем. Він гарно володів музичними інструментами, чудово співав, а ще він був поетом. Давид складав пісні-гімни на честь бога Яхве і виконував їх. Вони відомі під назвою Псалми Давидові. Фактично образ Давида в Біблії – це перше зображення в історії людства митця. У відеофрагменті, який ми зараз переглянемо, Давид співає 22 псалом цареві Саулу, а чому давайте прочитаємо про це у Біблійному тексті (зошит, стор.5) (Перегляд відеоролика зі співом Давида) – Псалми Давидові виконуються під час релігійних відправ і в наш час. Краса його віршів надихала багатьох митців у різні часи. Цікавився ними і наш український геній Т.Г.Шевченко: у його «Кобзарі» знаходимо переспіви Давидових псалмів. Послухаймо один з таких переспівів –149 псалом. Стор.5-зошит

– Як ви думаєте, чому саме на цей псалом звернув увагу Т.Г.Шевченко?

Захист проектів по групам: «Псалми у переспіві Шевченка» (кожна група представляє домашнє завдання: необхідно представити псалми у переспіві Шевченка)

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   (відео ролик триває) Після смерті Саула, саме Давид об’єднав Ізраїльське та Іудейське царство. Трапилось це у 1004р. до Р.Х.

За часів Давида (1004-965рр. до н.е.) до Ізраїлю, окрім Іудеї разом з Єрусалимом, приєднали шляхом завоювань та підкорень землі  моавітян, аммонітян,  арамеїв, ідумеїв, амолікітян. Давайте поглянемо на карту часів царства Давида стор.7 простяглось від Еціон-Гавера на Акабській затоці на півдні до кордону Емафа на півночі, а також від узбережжя Середземного моря і до Аравійської пустелі. Цар Давид був досить жорстоким володарем, суворою людиною, але, безумовно, видатним державним діячем.

Після смерті Давида у 965р., на чолі держави стає його син Соломон (965-930рр.до н.е.)..відзначився Соломон в першу чергу тим, що збудував величний храм на честь Бога в Єрусалимі. Що говорить про цю подію Біблія? Стор.6 Поглянемо синхронологічну табличку, Коли відбулася ця подія? До якого року будували храм?

ВЧИТЕЛЬ ЛІТЕРАТУРИ:    Отже, найгарніший і найвеличніший храм Ближнього Сходу було побудовано. Соломон прославився не тільки тим, що побудував його, а й своєю мудрістю та справедливістю. Саме на сходах до цього храму він правив свій суд. – Яка притча про Соломонів суд вам відома? Який прихований зміст цієї притчі? Соломон був талановитим письменником, його вважають автором декількох літературних творів, які вміщені в Старий Заповіт. Це лірична повість про кохання «Пісня над піснями», філософський монолог Екклезіаста і особливий твір – збірка приповістей Соломонових. Книга ця була створена для того, «щоб пізнати премудрість і карність, щоб зрозуміти розсудні слова, щоб прийняти напоумлення мудрості, праведності, і права, й простоти, щоб мудрості мати простодушним, юнакові – пізнання й розважність». Приповісті Соломонові вчать добра, порядності, як правильно поводитися. У робочому зошиті на стор. 6 вміщені зразки приповістей. Спробуйте роз`яснити, як ви розумієте їхній зміст. (Робота в групах над повчальним змістом приповістей) У вашому підручнику з історії вміщено приклади приповістей Соломонових (стор. 97). Вдома ви оберете одну із них і напишете невеличкий твір-роздум за цією приповістю. Це і буде ваше завдання з літератури.  

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:  Пишне царювання обходилось Соломону недешево. Спочатку йому вдавалося жити в розкошах і утримувати величезне військо за рахунок військових трофеїв та данини, котру сплачували підкорені народи. Окрім того, він сприяв створенню розгалуженої та процвітаючої торгівельної мережі: торгівля йшла усім східним узбережжям, а торгові кораблі заходили у всі порти Середземного моря.

Проте ці доходи не могли безкінечно забезпечувати Соломону подібне існування, і з часом він примусив свій народ сплачувати величезні податки. З приводу цих податків особливо були незадоволені північні коліна Ізраїлю, оскільки вони бачили, що їхні гроші пливуть на південь, збагачуючи Іудею та, особливо, Єрусалим. Коли на царський трон зійшов Соломонів син Ровоам (бл. 930р.), до нього прийшли  старійшини цих колін з проханням полегшити тягар податків. Через глупоту Ровоам віднісся до них з презирством, і податковий тягар збільшився ще більше. (відео ролик  коментує вчитель історії)

Читаємо (стор.97, підручник «розпад…»).

 

  • Отже, чому відбувся розпад Ізраїльсько-Іудейського Царства? Які наслідки мала ця подія для єврейського народу? (роздробленість країни, роз’єднаність племен-колін Ізраїлю – послаблення держави - зовнішні чинники)
  • Порівняйте причини занепаду Із.-Іуд. ц. та Перської і Ассирійської держав.

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   А тепер давайте повернемось до плану нашого уроку, що на стор.1.

Чи всі питання ми розглянули? Чи виникли у вас запитання? Чи все ви зрозуміли? Чи досягли ми мети, що її поставили на початку уроку?  Чи отримали отой очікуваний результат? Давайте перевіримо. (групи задають одна одній запитання)

Варіанти:

  •  Хто вивів євреїв з Єгипту та привів до з Землі Обіцяної?
  • Від чого походить назва Ізраїль?
  • Кого називають юдеї «батьком віри»?
  • За часів яких царів царство досягло свого розквіту?

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ:   З історії д/з буде таким: параграф 23, як завжди, в табличку випишете всі дати, позначені жирним шрифтом, зверніть увагу на запитання після параграфу.

  •  

Н.В. – Біблія – Книга книг, унікальна пам`ятка в історії світової культури. Ми сподіваємось, що на нашому уроці сьогодні ви ще раз у цьому переконались. Вона не тільки розповідає нам про минуле Східних країн, а й несе могутній заряд духовності. За це ми повинні бути вдячними кращим синам ізраїльського народу, які донесли до нас мудрість віків.

 

РОБОЧИЙ ЗОШИТ

 

ДО УРОКУ ІСТОРІЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

 ЗА ТЕМОЮ:

 

 

ІЗРАЇЛЬСЬКО-ІУДЕЙСЬКЕ ЦАРСТВО.

 

 БІБЛІЯ ЯК ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО.

 

 

 

 

  УЧНЯ 6-Б КЛАСУ

ГІМНАЗІЇ № 1

 

-----------------------

 

-----------------------

 

 

 

 

МЕТА УРОКУ:  Ознайомитись з найважливішими періодами давньої  

                    історії єврейського народу,  спираючись на Біблійні

                    тексти.

 

 

 

ОЧІКУВАНІ

РЕЗУЛЬТАТИ:   Протягом уроку ви  повинні опрацювати  необхідні

                     Біблійні тексти, ознайомитися з історією створення, 

                     розквіту   та   занепаду    Ізраїльсько  -   Іудейського

                     царства,   дійти  висновку  про  значення   Біблії   як 

                     джерела  вивчення  історії  Стародавнього  Сходу, а

                     також  ролі  єврейського народу  у світовій культурі.

 

 

 

                                      ПЛАН УРОКУ:

 

 

1. Біблійні постаті - патріархи єврейського народу. Переселення   євреїв до Ханаану.

2. Природно-кліматичні умови Ханаану -Палестини. Заняття населення. 

3. Походження назви Ізраїль.  Яків – батько дванадцяти синів, засновників колін Ізраїлю.

4. Мойсей, як історична постать. Вихід з Єгипту. Земля  Обіцяна.

5. Утворення Ізраїльсько-Іудейського царства за часів Давида. Давид як представник мистецтва.

6..Розквіт царства за часів Соломона. Приповісті Соломона.

7. Розпад царства.

8. Підсумки уроку.

 

 

 

 

 

 

АВРААМ

(приблизно2000-1800рр до н.е.)

Буття, 12: 1-4, 6-7

І промовив Господь до Аврама: «Вийди зі своєї землі, і від родини своєї, із дому батька  свого до Краю, який Я тобі покажу. І народом великим тебе Я вчиню, і поблагословлю Я тебе, і звеличу ймення твоє, - і будеш ти благословенням. І поблагословлю, хто тебе благословить, хто ж тебе проклинає, того прокляну. І благословляться в тобі всі племена землі!»

І відправивсь Аврам, як сказав був до нього Господь…

І прийшов Аврам до Краю, аж  до місця Схему, аж до дуба Мамре. А ханениянин проживав тоді у цім Краї. І Господь явився Авраму і сказав: «Я дам оцей Край потомству твоєму».

 

Буття, 13:2

А Аврам був вельми багатий на худобу, на срібло й золото.

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Псалом 103 (104)

1 Благослови, душе моя, Господа! Господи, Боже мій, Ти вельми великий, зодягнувся      Ти в велич та в славу!...

  1. Землю Ти вґрунтував на основах її, щоб на вічні віки вона не захиталась,
  2. безоднею вкрив Ти її, немов шатою. Стала вода над горами, —
  3. від погрози Твоєї вона втекла ,від гуркоту грому Твого побігла вона, —

8 виходить на гори та сходить в долини, на місце, що Ти встановив був для неї.

9 Ти границю поклав, щоб її вона не перейшла, щоб вона не вернулася землю

покрити.  Він джерела пускає в потоки, що пливуть між горами,  напувають вони  всю польову звірину, ними дикі осли гасять спрагу свою.

  1.   Птаство небесне над ними живе, видає воно голос з-посеред галузок.
  2. Він напоює гори з палаців Своїх, із плоду чинів Твоїх земля сититься.

14   Траву для худоби вирощує, та зеленину для праці людині, щоб хліб добувати з землі,

15   і вино, що серце людині воно звеселяє, щоб більш від оливи блищало

обличчя, і хліб, що серце людині зміцняє.

16  Насичуються Господні дерева, ті кедри ліванські, що Ти насадив,

17  що там кубляться птахи, бузько[1], — кипариси мешкання його.

18 Гори високі — для диких козиць, скелі — сховище скельним звіринам,

19 і місяця Він учинив для означення часу, сонце знає свій захід.                           20Темноту Ти наводиш — і ніч настає, в ній порушується вся звірина лісна, —

21 ричать левчуки[2] за здобиччю та шукають від Бога своєї поживи.

22 Сонце ж засвітить — вони повтікають, та й кладуться по норах своїх.

23 Людина виходить на працю свою, й на роботу свою аж до вечора.

24 Які то численні діла Твої, Господи, –   Ти мудро вчинив їх усіх,  Твого творива повна земля!

  1. Ось море велике й розглошироке - там повзюче, й числа їм немає, звірина мала та велика!
  2. Ходять там кораблі, там той левіятан[3], якого створив Ти, щоб бавитися йому в морі.

27 Вони всі чекають Тебе, — щоб Ти часу свого поживу їм дав…     

30 Посилаєш Ти духа Свого — вони творяться, і Ти відновляєш обличчя землі,  Нехай буде слава Господня навіки, хай ділами Своїми радіє Господь!

35…  Благослови, душе моя, Господа-Алілуя! 

 

ЗАВДАННЯ ГРУПАМ:

 

  1. Як описано в тексті рельєф Прийордання – краю Ханаанського?
  2. Згадку про які рослини ми знаходимо в псалмі?
  3. Про яких тварин ми дізнаємося з тексту?
  4. Чим займалися нащадки Авраама?

ЯКІВ

(XVIII-XVII cт. до н.е. )

 Буття, 32: 25-29

І зостався Яків сам. І боровся з ним якийсь муж, аж поки не зійшла досвітня зоря. І Він побачив, що не подужає його, і доторкнувся до суглобу стегна його. І звихнувся суглоб стегна Якова, як він боровся з Ним. І промовив: «Пусти Мене, бо зійшла досвітня зоря». А той відказав: «Не пущу Тебе, коли не поблагословиш мене». І промовив до нього: «Як твоє ймення?» , Той відказав: «Яків». І сказав: «Не Яків буде називатись вже ймення твоє, але Ізраїль, бо ти боровся з Богом та з людьми, - і подужав».

 Буття,35: 22-26

…А в Якова було дванадцятеро синів: …Рувим, і Симеон, і Левій, і Юда, і Іссахар, і Завулон,… Йосип і Веніямин… Дан і Нефталим… Ґад і Асир. Оце сини Якова, що йому народжено в Падані арамейському. 

 

МОЙСЕЙ.

(1350-1230)

Біблійні крилаті вислови часів Мойсея.Що означають ці вислови в наш час?

  • СЛУЖИТИ ЗОЛОТОМУ ТІЛЬЦЮ.       1гр.
  • ЗЕМЛЯ ОБІЦЯНА.                                   2гр.
  • МАННА НЕБЕСНА.                                 3гр.
  • ЄГИПЕТСЬКІ КАЗНІ (ЛИХА).               4гр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДАВИД(1004-965рр.до н.е.)

 I Самуїла, 16: 1, 13

І сказав Господь до Самуїла: «…пошлю тебе до віфлеємлянина Єссея, бо Я наглянув Собі царя між синами його». …

І взяв Самуїл рога оливи, та й помазав його [Давида] серед братів його. І Дух Господній злинув на Давида, і був на ньому від того дня й далі.

I Самуїла, 16: 22, 23

І послав Саул до Єссея, говорячи: «Нехай остається Давид при мені, бо він знайшов ласку в очах моїх. І бувало, коли злий дух від Бога нападав на Саула, то Давид брав гусла, та й грав своєю рукою. І легшало Саулові, і ставало йому добре, і відступав від нього той злий дух.

ПСАЛОМ 149 (у переспіві Т.Г.Шевченка)  

   Псалом новий Господеві

   I новую славу

   Воспоєм честним собором,

   Серцем нелукавим.

   Во псалтирi i тимпанi

   Воспоєм благая,

   Яко Бог, кара неправих,

   Правим помагає.

   Преподобнiї во славi

   I на тихих ложах

   Радуються, славословять,

   Хвалять iм'я Боже;

   I мечi в руках їх добрi,

   Острi обоюду,

   На отмщенiє язикам

   I в науку людям.

   Окують царей неситих

   В залiзнiї пута,

   I їх, славних, оковами

   Ручними скрутять,

   I осудять губителей

   Судом своїм правим,

   I вовiки стане слава,

   Преподобним слава.

 

 

СОЛОМОН (965-930)

I ЦАРІВ, 6: 1, 37-38

І сталося року чотири сотого й вісімдесятого по виході Ізраїлевих синів з єгипетського краю, четвертого року Соломонового царювання над Ізраїлем, місяця зіва, почав він будувати той храм для Господа. …

Року четвертого був заложений храм Господній, у місяці зів, а року одинадцятого, у місяці бул, - він місяць восьмий – був закінчений той храм зо всіма речами його та зо всіма планами його. Він будував його сім років.

 

СОЛОМОНОВІ ПРИПОВІСТІ.

  • Якщо хто відплачує злом за добро, - не відступить лихо з його дому.
  • Серце своє зверни до навчання, а вуха свої до розумних речей.
  • Не товаришуй з чоловіком гнівливим, і не ходи з людиною лютою, щоб доріг її ти не навчився.
  • Хто яму іншому копає, сам у неї впадає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СИНХРОНОЛОГІЧНА ТАБЛИЦЯ

АССИРІЯ

ВАВИЛОН (ХАЛДЕЯ)

ІЗРАЇЛЬ

ЄГИПЕТ

 

 

 

1330- захоплення Вавилонії

 

 

 

1274-1245- цар Салмансар

1117-1077- цар Тіглатпаласар I (після смерті – ослаблення держави.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

733-Тіглатпаласар III захоплює більшу частину Ізраїльського царства

612- падіння Ніневії під ударами вавлонян та мідійців.

1786-1728 – часи Хаммурапі

 

Під владою Ассирії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

605- Навуходоносор бере в облогу Єрусалим.

Бл.1800-1600рр.- Патріархи Авраам, Ісаак, Яків

 

1350- народження Мойсея

 

 

1310- Мойсей втікає з Єгипту в Мадіам

Бл.1270-Вихід народу Ізраїлевого з Єгипту.

 

 

 

 

 

Бл.1050-1010 Саул стає царем; війни з філістимлянами.

Бл.1010-970 Давид стає царем Іудеї та Ізраїлю.

Бл.970-930 – Соломон стає царем.

962-955- будівництво храму Соломона

926- розділення царства на

 

   Ізраїль                Іудея

Північне ц.        Південне ц.

926-907-            926-910-

Ієровоам I          Ровоам

733-напад          

Ассирії

 

 

 

                             597р-

                           Падіння Єру

                           салиму.   

                           Початок ва-

                           вилонського

                           полону 

Бл.2050-1700-Середнє царство

 

1380-1360 –Аменхотеп IV (Ехнатон)

1301-1234 –Рамзес II

 

 

 

 

 

 

 

Гімназійні новини

Учні 5(9)-В класу зустрілись із координатором громадської організації «Центр UA» Черненко Олегом Анатолійовичем. Говорили про роботу сайту «Ліга волонтерів».

Переглядів: 5 | Дата: 16.05.2019

Долучіться до флешмобу!

Вдягніть у цей день вишиванку!

Переглядів: 7 | Дата: 16.05.2019

Одне з головних завдань дорослих — зробити так, щоб майбутнє дітей було безпечним. З цією метою в гімназії №1 м. Хмельницького провели День цивільного захисту, під час якого спеціалісти-вибухотехніки, пожежники та медики розповіли дітям, як діяти у екстремальних ситуаціях, щоб вберегти своє життя та життя оточуючих.

https://www.facebook.com/policia.Khmelnytskoi.oblasti/videos/6489 ... Читати далі »

Переглядів: 16 | Дата: 27.04.2019

З 1 по 30 квітня в Україні проходить благодійний збір коштів для дітей з вадами серця під гаслом “Дитяче серденько, живи!”

Мета –  придбання кардіологічного медичного обладнання для дитячих лікарень кожної області України. До акції долучились гімназисти. Волонтерами цьогоріч стали учениці 5(10)-В класу Нестерук Катер ... Читати далі »

Переглядів: 21 | Дата: 25.04.2019

Учасниця гімназійної команди «Еврика» Гринякова Дарина побувала на класному заході - відкриття осередку для активної молоді нашого міста. Молодіжний Центр - це простір, платформа для комунікації молоді з молоддю та  молоді з владою. Тут будуть відбуватися семінари, тренінги, навчання. Одним словом - формуватися лідерські якості в активної молоді.

... Читати далі »

Переглядів: 23 | Дата: 19.04.2019

Нещодавно активісти із організації захисту тварин "ВРЯТУЙ ЖИТТЯ" звернулись по допомогу небайдужих для збору коштів на лікування маленького цуценяти, яке назвали Плямкою. Маленька собачка відчайдушно бореться за життя. Учні 1(5)-Б, дізнавшись про Плямку, вирішили зібрати кошти на її лікування. Загалом першокласники зібрали 1890 гривень, до збору охоче долучились учні 4(8)-А класу - 182 гривні, а учениці 5(9)-Б класу Ліза Лещишина та Даша Гринякова принесли 200 гривень. Таким чином назбиралась немала сума - 2172 гр. 

... Читати далі »

Переглядів: 17 | Дата: 19.04.2019

З 15 квітня у гімназії триває волонтерська акція. Всі охочі можуть долучитись зібравши пасхальні сувеніри, малюнки, листи нашим захисникам, а також продукти харчування, побутова хімія тощо. Усе зібране буде передано представникам БФ « Армія SOS. Центр Добриня», які незабаром вирушають із волонтерською місією у зону війни на Сході.

... Читати далі »

Переглядів: 24 | Дата: 19.04.2019

Учні 2(6) - Г класу взяли участь в обласній виставці-конкурсі декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва закладів загальної середньої та позашкільної освіти, що проходила у Палаці творчості дітей та юнацтва.  На виставку відібрано 8 кращих робіт учнів гімназії. 
А також у межах виставки проходив святковий концерт та  майстер-класи. Майстер-клас проводили у техніці "Айріс фолдінг" учениці 2 -Г класу - Мантуляк Анастасія, Козій Вероніка та Зварич Діана. 
 Щиро дякую Вам, дівчата, за ініціативність та креативність!

Переглядів: 11 | Дата: 19.04.2019

Вивчення військової справи на базі Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького, спілкування із курсантами, справжні заняття на армійському полігоні - так минуть прийдешні три дні для гімназистів одинадцятикласників. 

... Читати далі »

Переглядів: 27 | Дата: 15.04.2019

1 2 3 ... 54 55 »
© 2019 Хмельницька гімназія №1