Очікувані результати реалізації програми «Нова формація»
- Вдосконалена та дієва система виявлення і відбору обдарованих дітей та надання їм соціально-педагогічної підтримки;
- консолідація зусиль усіх учасників навчально-виховного процесу у роботі з обдарованими учнями;
- підвищення рівень професійної компетентності педагогічних працівників у визначенні методів, форм, засобів та технологій навчання і виховання обдарованих учнів;
- розробка дієвого механізму стимулювання обдарованих дітей, педагогічних працівників, котрі проводять з ними роботу.
- створення авторських педагогічних методик, технологій роботи з обдарованими дітьми;
- розширення співпраці з вищими навчальними закладами, позашкільними організаціями тощо.
План реалізації програми «Нова формація»
Діагностично-прогностичний етап
Вид роботи |
Форма представлення |
Відповідальні |
Аналіз сучасної наукової літератури з питання обдарованості |
Методичні матеріали |
Адміністрація |
Аналіз результатів реалізації програми «Обдарованість» 2010-2013рр |
Самоаналіз закладу |
Заступник з НР |
Обговорення проекту програми на засіданні педагогічної ради, кафедр, Ради наукового товариства |
Виступ на засіданнях |
Заступник з НР |
Вибір оптимальних освітніх технологій, які у найвищій мірі дозволяють реалізувати потенційні можливості учнів |
Виступ на педагогічній раді |
Заступник з НР |
Розробка системи психологічного супроводу обдарованих |
Система психологічного супроводу, пакет діагностик |
Психологічна служба |
Діагностика педагогічного колективу щодо готовності до роботи з обдарованими |
Результати діагностики |
Заступник з НР |
Організаційний етап
Вид роботи |
Форма представлення |
Відповідальні |
Формулювання умов необхідних для успішної реалізації програми |
Засідання НМР |
Адміністрація |
Формування необхідних структурних одиниць: творчих та проблемних груп, товариств тощо |
Модель |
Адміністрація, завкафедрами |
Корекція банку нормативних документів, необхідних для реалізації програми |
Положення, накази, розпорядження |
Адміністрація |
Створення плану засідань, семінарів, лекторіїв тощо |
План методичної роботи |
Адміністрація |
Розробка плану роботи з батьками обдарованих учнів |
План роботи з батьками |
Заступник з ВР |
Психологічний супровід |
Система психологічного супроводу обдарованих |
Психологічна служба |
Практичний етап
Вид роботи |
Форма представлення |
Відповідальні |
Апробація методичної бази для реалізації програми |
Комплект методичних матеріалів |
|
Апробація нових форм роботи з обдарованими учнями |
Використання нових методів та прийомів на уроках, у виховній діяльності, у науковій діяльності |
Педагогічний колектив |
Реалізація системи методичних семінарів |
Проведення методичних семінарів |
Заступник директора з НР |
Узагальнення інноваційного досвіду роботи з обдарованими дітьми |
Методична скринька |
Педагогічний колектив |
Робота міжпредметних, проблемних та творчих груп |
Методичні розробки |
Керівники груп |
Система мотивації обдарованих учнів та їх наставників |
|
|
Участь учнів у олімпіадах, конкурсах, змаганнях, науково-практичних конференціях, в тому числі і заочних |
Аналіз участі |
Заступник з НР, завкафедрами |
Психологічний супровід: Відслідковування динаміки розвитку обдарованості, рівня психологічного комфорту учасників НВП |
Рекомендації, результати діагностик, бесіди, тренінги |
Психологічна служба, класні керівники |
Консультативна, просвітня робота серед учнів, батьків, вчителів |
Консультації, батьківські збори, засідання «Школи юного науковця» |
Заступник з НР Психологічна служба, Класні керівники |
Підсумково-узагальнюючий етап
Вид роботи |
Форма представлення |
Відповідальні |
Аналіз та оформлення результатів реалізації програми |
Збірка матеріалів |
Заступник з НР |
Завершення розробки комплекту документів, навчальних програм |
Збірка нормативних документів, які регламентують роботу з обдарованими |
Заступник з НР |
Узагальнення досвіду психологічного супроводу обдарованих |
Збірка рекомендацій для вчителів, учнів, батьків |
Психологічна служба |
Взаємодія з іншими навчальними закладами, позашкільними організаціями, обмін досвідом |
Угоди про співпрацю |
|
ДОДАТКИ
Діагностика обдарованості
№ |
Блоки творчих якостей |
Діагностичні методи |
1 |
Підсистема спрямованості:
|
Анкетування, методика САН, проективний малюнок «Колаж», методика «Тривожність» |
2 |
Підсистема характерологічних особливостей особистості
-Цілеспрямованість;
|
Цілеспрямоване та систематичне спостереження, анкетування. |
3 |
Підсистема творчих умінь:
|
Тести: «Використання предметів», «Виведення наслідків» Методики: «Круглі окуляри», «На що схожа пляма», «паралельні лінії», «Незакінчений малюнок», «Знайди недоречності», «Склади приклади», «Числовий ряд». |
4 |
Підсистема індивідуальних особливостей психічних процесів:
|
Тести: «Запам’ятовування смислових пар», «Геометричні фігури» Методики: «Оперативна пам’ять», «Третій зайвий», «Символ професії», «Закономірності числового ряду» Творчі завдання: логічні ланцюжки Айзенка, головоломки Гільбуха, лабіринти Векслера.
|
Тести Станфорда-Біне
Найпоширенішими вимірюваннями вважаються тести Станфорда-Біне, методика Мюнхенського лонгітюдного дослідження. Одиницею виміру обдарованості є коефіцієнт інтелекту (10,,), який визначається за формулою:
де КВ - календарний вік , РВ - розумовий вік.
Результати тестування виведені в таблиці, яку запропонував англійський педагог Ф.Пейнтер.
1(5, бали |
Якісні рівні |
141-170 |
Розумова обдарованість |
111-140 |
Підвищені розумові здібності |
91-110 |
Розумова норма (середні здібності) |
71-90 |
Понижені розумові здібності |
30-70 |
Різні ступені розумової відсталості |
Дітей з підвищеними розумовими здібностями можна розділити на групи:
- 110-120 - дуже здібні діти;
- 120-140 - незвичайні діти.
Крім того існують діти, у яких коефіцієнт інтелект нижчий 90 балів. Про таких дітей говорять, що в них понижені інтелектуальні здібності (90-70, рівень нижче середнього), а з 70-30 - розумово відсталі. Діти з показниками 60-50 балами класифікуються як такі, що піддаються навчанню, діти, у яких 50-25 балів піддаються прищепленню елементарних навичок, нижче 25 балів, що вимагають постійної опіки.
Жодний із названих методів не може претендувати на виключну роль у визначенні обдарованості. При проведенні практичних досліджень потрібно врахувати довготривалість процесу виявлення обдарованих дітей, оскільки він пов'язаний з динамікою розвитку
Методика А.А. Лосєвої Інструкція. Нижче перераховані 10 сфер, у яких учень може виявити свої таланти. До кожної сфери наведені характеристики. Вам необхідно за нижче запропонованою шкалою оцінити кожну з цих характеристик:
IV. Літературні сфери
|
|
Додаток 2
Програми навчальних тренінгів для членів наукового товариства гімназії «Ерудит»
«Проектна діяльність»
1. Формат тренінгу
- Учасники: учні 9-11 класів, слухачі, кандидати, дійсні члени МАН;
- Кількість учасників 12-15 осіб;
- Час тренінгу:2 години;
2. Мета тренінгу
Ознайомити учнів з елементами проектної діяльності, виробити навички формування мети, теми і конструювання проекту наукової роботи. Залучити учнів до активної пошукової діяльності зі створення дослідницьких проектів.
3. Завдання тренінгу
- Ознайомити з поняттям «проект»;
- Навчити визначати наукову проблему та обирати тему роботи;
- Подати основні етапи проектної діяльності;
- Навчити конструювати власний проект;
- Мотивувати творчу діяльність.
4. Програма тренінгу
№ |
Зміст |
Час |
1 |
Відкриття тренінгу (привітання, пояснення завдань) |
5-7 хв |
2 |
Знайомство і розминка. Вправа «Природні явища: я сьогодні відчуваю себе…» |
10 хв |
3 |
Презентація завдань та мети тренінгу |
3 хв |
4 |
Визначення очікувань Вправа «Золота рибка» |
7хв |
5 |
Теоретична частина. Міні-лекція «Проект дослідницької діяльності. Конструювання проекту» |
10хв |
6 |
Айсбрекер «Овація» |
5хв |
7 |
Міні-лекція «Вибір теми наукового дослідження» |
5-7 хв |
8 |
Мозковий штурм. «Як визначити проблему, сформулювати тему та мету дослідження?» |
10 хв |
9 |
«Гронування» «Наукові дослідження учнів. Проблеми та перспективи» |
10 хв |
10 |
Перерва |
|
11 |
Робота в групах «Визначення кінцевих результатів проекту та їх попереднє оцінювання» |
10 хв |
12 |
Вправа «Я пишаюся…» |
5 хв |
13 |
«Навчаючи-учусь» - «Напрямки інформаційного пошуку» |
5 хв |
14 |
Вправа «Валіза» |
5 хв |
15 |
Підбиття підсумків тренінгу. «Мікрофон» |
|
«Шлях до творчості»
1. Формат тренінгу
- Учасники: учні 9-11 класів, слухачі, кандидати, дійсні члени МАН;
- Кількість учасників 12-15 осіб;
- Час тренінгу: 2 години;
2. Мета тренінгу
Максимально сприяти психічному та особистісному розвитку кожної дитини, допомогти учням розкрити свій життєтворчий потенціал, навчитись бачити проблему й шукати її різностороннє вирішення, розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів, навики спілкування, вміння знаходити шляхи попередження конфліктів.
3. Програма тренінгу
№ |
Зміст |
Час |
1 |
Відкриття тренінгу (привітання, пояснення завдань) |
5 хв |
2 |
Знайомство і розминка. Вправа «Що в імені мені твоєму…» (розшифровка букв імені за рисами характеру) |
10 хв |
3 |
Презентація завдань та мети тренінгу |
3 хв |
4 |
Визначення очікувань Вправа «Ялинка» |
7хв |
5 |
Теоретична частина. Міні-лекція «Діагностика обдарованості» |
10хв |
6 |
Інтелектуальна розминка «Запитання на кмітливість» |
5хв |
7 |
Мозковий штурм. «Обдаровані. Які вони?» |
10 хв |
8 |
Вправа «Незвичне використання звичних речей – творчі ідеї» Робота в групах |
10 хв |
9 |
Перерва |
|
10 |
Психологічна гра «Золота рибка» |
10 хв |
11 |
Вправа «Асоціації - нестандартне мислення» |
5 хв |
12 |
Міні-лекція «Креативність» |
5 хв |
13 |
Вправа «Коло вражень» |
5 хв |
14 |
Підбиття підсумків тренінгу. «Мікрофон» |
|
Переможниця у ІV міському конкурсі читців-декламаторів "Слово нації" у номінації "Читці" Кваченко Злата 11 вересня до Дня фізичної культури і спорту у гімназії відбувся традиційний День здоров'я. Гімназисти, педагоги, батьки вирушили у подорож туристичними стежками Хмельниччини, взяли участь у цікавих та веселих квестах та вікторинах. 4 вересня у гімназії відбувся традиційний УРОК МРІЙ. Мрії - це невід"ємна частина гімназійного життя. У цей день разом із гімназистами також мріяли і педагоги, адже доведено - мрії обов"язково збуваються! Гімназія щиро радіє - наша дружна гімназійна родина поповнилась непосидючими та веселими гімназистами-першоклашками. Новий навчальний рік не за горами. БФ "Карітас " оголосив про старт благодійної акції "Шкільний портфелик". До акції охоче долучились учні гімназії, зібравши канцелярське приладдя та портфелики для сімей, які опинились у складних життєвих обставинах. Учень 4(8)-А класу Шостацький Богдан - переможець https://www.youtube.com/watch?v=TeaRVlRWYFM&feature=youtu.be відбудеться онлайн-звіт директора про роботу закладу за 2019-2020 навчальний рік та перспективи 
...
Читати далі »
міського конкурсу «Книгоманія -2020»!
30 червня 2020 року о 18.00 годині