Меню сайту
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Сніжана БАЙДУСЬ,

кандидат філологічних наук,

вчитель-методист

Хмельницької гімназії № 1

 імені Володимира Красицького

 

ВІДОКРЕМЛЕНА ПРИКЛАДКА

ЯК РІЗНОВИД ОЗНАЧЕННЯ

Урок у 8 класі

Мета: виробити вміння розрізняти невідокремлену і відокремлену прикладки, класифікувати їх за семантикою і будовою, називати засоби введення відокремленої прикладки у структуру речення; удосконалювати комунікативні вміння моделювати синтаксичні конструкції, ускладнені відокремленою прикладкою; відшліфовувати навички учнів правильно писати власні назви; розвивати пам’ять; виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку: урок формування мовної і мовленнєвої компетенції.

Вид уроку: урок-дослідження.

Епіграф уроку:                  Красо України, Подолля!

                                                                                       Леся Українка

Перебіг уроку

Актуалізація опорних знань.

Бліц-опитування.

  • Прикладка – це…
  • Прикладка, виражена одиничним іменником, – це…
  • Прикладка, виражена іменником із залежними слова, - це…
  • Синонімом до терміна прикладка є латинське слово…

Оголошення теми.

Випереджувальна інформація.

║ Відокремлена прикладка, або апозиція, – це різновид означення, виражений одиничним іменником або іменником із залежними словами, який пояснює слово за однією або кількома характеристиками чи вводить іншу назву особи, предмета, явища, поняття, терміна тощо.

  Спробуйте проаналізувати речення, яким подана випереджувальна інформація. У ньому є відокремлена прикладка. Чи можете ви її схарактеризувати? Чи достатньо у вас знань для цього?

Оголошення мети.

Освоєння теми уроку.

♦ Прочитайте текст. Назвіть прикладки з означуваними словами. Визначте, чи вони відокремлені? Чи ускладнюють структуру речення?

Природа Поділля надзвичайно красива. З метою збереження, відтворення та раціонального використання природних ландшафтів Поділля створено Національний природний парк «Подільські товтри», який за площею є найбільшим у Європі. До складу парку ввійшли 15 заповідників, 4 геологічні пам’ятки природи (схил у долині річки Тернави, печера «Атлантида»), ботанічний сад у місті Кам’янці-Подільському тощо (З журн.).

  • Знайдіть у тексті власні назви, поясніть правопис їх.
  • Які області входили до складу Поділля?

Експрес-завдання.

♦ Від поданих прикметників (назв областей) утворіть іменники за допомогою суфікса –ин–.

  Вінницька, Хмельницька, Тернопільська, Житомирська, Черкаська, Кіровоградська, Одеська.

  • Чи називає слово Хмельниччина ту саму територію, що й сполучення Хмельницька область?  Уведіть словосполучення Хмельницька область і прикладку Хмельниччина в речення. Назвіть семантичну групу, до якої вона належить. Визначте, чим в усному й письмовому мовлені відокремлюється прикладка.

║ Відокремлена прикладка в усному мовленні виділяється паузою, а на письмі комами або тире в тих самих випадках, що й відокремлене означення.

«Міркую».

♦ Прочитайте речення. Чи однаковий зміст висловлювання? Визначте синтаксичну роль виділеної частини речень.

1.Поділля – історико-географічна область України, яка охоплює територію сучасних Вінницької, Хмельницької (південь), Тернопільської, північні райони Одеської, а також прилеглі території Житомирської, Черкаської та Кіровоградської областей.

2.Поділля – історико-географічна область України  – охоплює територію сучасних Вінницької, Хмельницької (південь), Тернопільської, північні райони Одеської, а також прилеглі території Житомирської, Черкаської та Кіровоградської областей.

Методична ремарка.

║ Відокремлювані та уточнювальні конструкції дають змогу сказати стисліше – простим реченням – те, що потребує речення складного.

║ У поданих реченнях наявна синтаксична синонімія, тобто однаковий зміст висловлювання передається різними типами речень.

║ Інша назва предмета, особи, явища, терміна тощо в реченні може бути і складеним іменним присудком, і відокремленою прикладкою.

Навчальний диктант.

♦ Прочитайте і запишіть речення. Знайдіть відокремлену прикладку, назвіть, чим вона введена у структуру синтаксичної конструкції. Визначте позицію відокремленої прикладки у реченні.

Серед пам’яток садово-паркового мистецтва Національного природного парку «Подільські товтри» заслуговує на увагу дендропарк «Поділля» –скарбниця цінних місцевих та інтродукованих деревних та кущових порід.

  • З’ясуйте лексичне значення виділеного слова.
  • Прокоментуйте розділові знаки.

║ Якщо прикладка є відносно самостійною, введена у структуру синтаксичної конструкції інтонацією, стоїть у постпозиції (щодо означуваного слова) у кінці речення, то перед нею ставимо тире.

Робота над словом.

♦ Визначте синтаксична роль сполучника або. Поясніть розділові знаки.

Інтродукований вид, або чужорідний організм, – рослина, яку навмисно або випадково завезли на нове місце.

║ Відокремлена прикладка, введена у структуру речення сполучником або, в усному мовлені виділяється паузою, а на письмі – комою.

║ Перед одиничним сполучником або, який з’єднує однорідні члени речення,  кому не ставимо.

♦ Побудуйте речення за поданими схемами.

1.[…ОС , або …,…]. 2. […  або …]. 3. [Або …, або …].

Синтаксичний аналіз.

♦ Проаналізуйте наявні в тексті відокремлені прикладки за планом:

  1. Назвати прикладку.
  2. Відокремлена / невідокремлена.
  3. Семантична група.
  4. Поширена / непоширена.
  5. Препозиція / постпозиція. 
  6. Уведена інтонацією / сполучником / сполучним словом.
  7. Розділові знаки.

Колекція дендропарку «Поділля» налічує понад 400 видів і форм флори, з яких платан східний, софора, катальпа`, тис ягідний, маклюра оранжева і багато інших занесено до Червоної книги України. Софора японська, тобто японська акація, – це дерево родини бобових. Платан східний, або чинара, – це дерево заввишки 60 метрів з густою широкою кроною. Катальпа´, чи індіанське бобове дерево, – деревовидна рослина роду катальп. Тис ягідний, так зване негній-дерево, – хвойне вічнозелене дерево родини тисових. Адамове яблуко, інша назва китайський апельсин, – це плід маклюри оранжевої.

║ У структуру речення відокремлена прикладка може бути введена й інтонацією, і сполучником, і сполучним засобом.

Лінгвістичне спостереження.

♦ Прочитайте речення, знайдіть прикладки, визначте відмінності в їхній структурі, поясніть пунктограми.

Ліс, або, як серби кажуть, шума, – це не просто сосни та дуби… (М.Рильський). Адміністративним центром парку «Подільські товтри» є старовинне місто Кам’янець-Подільський – національний історико-архітектурний заповідник України (З газ.).

║ У структуру відокремленої прикладки може бути введено вставні слова, словосполучення, речення.

Творче конструювання.

 

Відокремлена прикладка

Підмет

Присудок

♦ використовуючи подані складники (початки речень, означувані слова  і відокремлені прикладки), побудуйте речення за схемою

 

 

 

========       ___________               ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

І. Початки речень: 1.Вражає своєю красою… 2. Незбагненні емоції викликає… 3. Незабутнє враження справляє… 4. Хвилює уяву… 5. Захоплює величчю… 6. Змушує схилятися перед архітектурним генієм…

ІІ. Означувані слова: Кам’янець-Подільська фортеця, Домініканський монастир, Хрестовоздвиженська церква, Кафедральний костел, Подільська духовна православна семінарія, Будинок польського магістрату.

ІІІ. Відокремлені прикладки: шедевр архітектурного мистецтва, прекрасний зразок громадської будівлі, витвір народної інженерної думки, осередок духовного спілкування людини з Богом, центр громадського життя, мудрість давніх будівельників, тепло рук давніх майстрів, рукотворна фортифікаційна споруда, національне надбання, альма-матер багатьох видатних людей, краса дерев’яної архітектури України.

  • Поясніть правопис власних назв.

Дослідження-коментування.

Кам’янець-Подільський дав світові чимало живописців, графіків, художників театру та кіно, медальєрів, пейзажистів, портретистів. Прочитайте про одного з них. Поясніть розділові знаки чи відсутність їх при відокремлених прикладках. Перевірте себе за коментарями.

Прославився Антон Федорович Васютинський як художник-медальєр.

║  Якщо прикладка вказує на те, в ролі кого або чого виступає хтось і вводиться сполучником як, кому не ставимо.

Як досвідчений майстер, подолянин обіймав посаду старшого медальєра Петербурзького монетного двору.

║ Якщо прикладка вводиться сполучником як і має обставинний відтінок причини, то кому ставимо. Порівняйте: Подолянин обіймав посаду старшого медальєра Петербурзького монетного двору, бо був досвідченим майстром.

Він, талановитий учитель-наставник, виплекав цілу плеяду учнів та наступників: С. Тульчинського, М. Соколова, В. Голенецького та ін.

║ Якщо означуване слово – особовий займенник, то прикладку виокремлюємо комами незалежно від позиції. Порівняйте: Талановитий учитель-наставник, він виплекав цілу плеяду учнів та наступників: С. Тульчинського, М. Соколова, В. Голенецького та ін.

Синтаксичний практикум.

♦ Зробіть повний синтаксичний розбір речення.

Відомий монумент Слави в Кривому Розі – це витвір Нінель Гаркуші – художника, скульптора, майстрині художньої кераміки.

║ Своєрідний структурний тип становлять відокремлені ряди однорідних прикладок, які доповнюють означуване слово за кількома характеристиками.

Тести.

1. Назвіть речення, ускладнене відокремленою прикладкою, що введена інтонацією.

А. Ян Грейм був нагороджений срібною медаллю за серію малюнків, присвячених Кам’янцю-Подільському.

Б. Віктор Леонідович Маслянников – автор сатиричних ілюстрацій у журналі «Шершень», відомих ліричних пейзажів «Узимку», «Сірий вечір».

В. Милиця, або Майя, Миколаївна Симашкевич працювала як художник театру та кіно на Одеській, згодом на Київській кіностудіях.

Г. Зінаїда Вікторжевська, член Спілки художників України, в одній композиції органічно поєднувала портрет і натюрморт.

2. Назвіть речення, в якому допущено пунктуаційну помилку.

А. Інна Городецька, член Спілки художників України, працювала в жанрі станкового мистецтва та графіки.

Б. Семен Грузберг – відомий майстер портрета.

В. 1986 р. у Сухумі відбулася персональна виставка Миколи Писарчука майстра ліричного пейзажу.

Г. Микола Писарчук, вихованець дитбудинку, брав уроки художньої майстерності в художника Симонова.

3. Установіть схеми і речення, відновивши пропущені розділові знаки.

1.[― - =]

А. Юрій Химич професор Київського художнього інституту  присвятив станкові серії пам’яткам архітектури Львова, Києва, Чернігова, Кам’янця-Подільського.

2.[―, ~,  =]

Б. Сергій Іванов оформив повне видання творів Михайла Грушевського гордість української книги.

3.[― = ОС  -  ~ ]

В. Яким Левич співавтор пам’ятника скорботи в Бабиному Яру в Києві.

4.[= ― як ~ ]

Г. Василь Артеменко був знаний як графік і медальєр.

 

Ґ. На виставці представлені роботи відомої майстрині народного живопису Ольги Леонової.

4. Установіть відповідність між визначенням і реченням.

1.Просте речення, ускладнене однорідними членами

А. Як зазначають історики, однією із найяскравіших постатей початку 17 ст. був Мелетій Смотрицький.

2.Просте речення, ускладнене відокремленою прикладкою

Б. Як поціновувач українських пісень, Тарас Шевченко, який у 1846 році відвідав Кам’янець-Подільський, записав місцеві пісні про Кармалюка.

3.Просте речення, ускладнене вставною конструкцією

В. У 50-ті роки 19 ст. в Подільській духовній православній семінарії навчався Степан Руданський. 

4.Складне речення

Г. На Хмельниччині жили і творили такі відомі композитори, як Владислав Заремба, Антон Шашкевич, Микола Леонтович.

 

Ґ. Міський голова Кам’янця-Подільського презентує путівник, за яким  туристи з інших країн оглядатимуть старовинне місто Кам’янець-Подільський.

 

Робота з таблицею.

♦  Розгляньте таблицю. За допомогою пошуку в інтернеті відновіть приклади-цитати з художніх текстів і з'ясуйте, з яких творів їх узято. Поставте розділові знаки.

СЕМАНТИЧНІ ГРУПИ ПРИКЛАДОК

  • індивідуальне найменування осіб (ім’я, прізвисько, псевдонім тощо)

Потім бабуся пообіцяла хорунжівні зробити так, щоб уже ввечері її коханий, судденко Дем'ян Халявський, з'явився до своєї милої (Г.Квітка-Основ'яненко).

  • характеристика особи за спорідненістю, свояцтвом

Петро, старого Шрама син, скочив на землю і взяв од панотця коня (П. Куліш).

  • найменування  особи за належністю до політичних, релігійних угрупувань тощо

Мій опікун, старий дядько, удовець Христофор Статкевич, вірою кальвін, і мої родичі князівського роду спротивляться і не видадуть мене за вас… (І. Нечуй-Левицький).

  • назва особи за національністю, територіальною ознакою

Замфір Нерон, ставний тридцятилітній молдуван, допив з глиняного глечика решту вина і встав з-за столу (М. Коцюбинський).

  • характеристика особи за соціальним станом

Забрьоха приїхав, привітався з братом Олени, паном хорунженком (Г.Квітка-Основ'яненко).

  • рід діяльності, фах особи

П'ятеро нас було дуже досвідчених охотників-влучаків, дуже цілких стрільців, що ото… (Остап Вишня).

  • означення особи за освітою, посадою, званням

Тут до нього прийшов Прокіп Григорович Пістряк, сотенний писар і добрий приятель Забрьохи (Г.Квітка-Основ'яненко).

  • характеристика особи за віком, зовнішністю

Старша Маринка, вже шістнадцятилітня тоненька дівчинка, була чорнявенька й гарна, як намальована (І. Нечуй-Левицький).

  • найменування предметів, явищ

При спокійній обстановці я, певно, пішов би в газету, в нашу дивізіонку, - там працювали славні хлопці (О. Гончар).

  • демонічні, міфічні, релігійні назви

Знав, що на світі панує нечиста сила, що арідник, злий дух, править усім… (М.Коцюбинський).

  • назви тварин, птахів, риб, комах

…Коли рипнули двері і на нього кинулась Мишка – любимий песик, расовий фокстер’єр (М. Коцюбинський).

  • назви рослин

Календула, або нагідки, має лікувальні властивості(З газ.)

  • географічні назви (топоніми)

Борисфен, чи Дніпро, вабить своєю красою художників (З газ.)

 

Робота зі схемами.

♦  Складіть речення за поданими схемами. Поясніть розділові знаки, сформулюйте правила.

1. ОС – ПП -. 2. …ОС – ПП. 3. ОС, П,… 4. ОС, сполучний засіб (крім як) П, .. 5. П, ОЗ… 6. П, ОЗ… 7. ПП, ОС… 8. Як П, ОС… 9. ОС як П (в ролі чого, кого)… 10. П ОС…

Умовні позначення: ОС – означуване слово, П – прикладка, ПП – поширена прикладка, ОЗ – особовий займенник.

Домашнє завдання. Написати твір-опис місцевості на тему «Мальовничі куточки Поділля», використовуючи речення, які ускладнені відокремленою прикладкою.

                                                                          

                                                                            Оксана ГУЦАЛЮК,

вчитель української мови та

літератури вищої категорії,

старший учитель

Хмельницької гімназії № 1

                                                                    імені Володимира Красицького

 

ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ

Урок у 8 класі

Мета: поглибити знання восьмикласників про відокремлені члени речення, ознайомити з відокремленими додатками, їх місцем у реченні; формувати пізнавальні вміння знаходити в тексті відокремлені додатки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими додатками, розставляти відповідні розділові знаки; розвивати творчі вміння трансформувати, моделювати, конструювати речення з відокремленими додатками; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти свідомому розвиткові наукового світогляду восьмикласників.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

 

Перебіг уроку

Оголошення теми, мети й завдань уроку.

Усвідомлення теоретичного матеріалу у процесі виконання практичних завдань.

Мозковий штурм.

  • Що називається додатком?
  • На які питання відповідають додатки?
  • Якими частинами мови може бути виражений додаток? Навести приклади.
  • З яким словом пов'язаний додаток у реченні?
  • Розповісти про додатки прямі й непрямі.
  • Пригадавши 2—3 строфи з будь-якої поезії, визначити в них додатки.

 

  1.  

♦ Прочитайте, назвіть додатки, визначте, до якого члена речення вони відносяться і чим виражені. Поясніть вживання тире.

Поздоровлення людини з днем народження — одна з оз­нак людської культури. Для кожної людини день на­родження — найщасливіший день у її житті. Ти повинен знати і все життя пам'ятати дні народження матері, батька, дідуся, братів, сестер (За В. Сухомлинським).

Опрацювання теоретичного матеріалу.

Лінгвістичне спостереження.

♦ Спишіть речення. Поясніть розділові знаки, відокремлені додатки підкресліть.

Крім щастя, в житті людському є горе, біда, страждання, розпач, тривога, біль душі (В. Сухомлинський). Ні птиць, ані людей, опріч ясної зірки в високості (А. Малишко). Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна (О. Донченко). Замість тополь, край шляху виросли металеві щогли, вищі за всяку тополю (О. Гончар). Шукати що-небудь, хоча б і гриби, не можна інакше, як розглядаючи й пізнаючи (П. Тичина).

Пунктуаційний практикум.

♦ Спишіть, ставлячи розділові знаки. Обґрунтуйте їх (завдання на картках).

Що сьогодні приніс ти до рідної домівки крім гамору й метушні? Що приніс бабусі крім турбот про власну персону? Чим її втішив розрадив?

Життя швидкоплинне. За винятком дуже небагатьох про це ніхто не замислюється. Часом онуки не встигають віддячити стареньким за щедрість серця. Усе ніколи. А хіба багато часу потрібно для того щоб спинитись зазирнути у вічі приголубити? Замість скарг та нарікань промовити неголосне слово вдячності? Адже ніщо крім уваги та піклування не зігріє старече серце.

Диктант з коментуванням.

♦ Запишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділіть відокремлені додатки. З'ясуйте, яке смислове навантаження несуть відокремлені додатки в кожному реченні.

1. Учитель завжди підтримував Сашкове захоплення поезією особливо народною (С. Плачинда). 2. Окрім посуду трипільці виробляли фігурки Матері-землі (В. Таїк). 3. Софія Київська — джерело для пізнання історії нашої культури зокрема мистецтва Київської Русі (Д. Горбачов). 4. Окрім друкованого в Україні «Богословника» Шевченко, перебуваючи в дяка, міг ознайомитися і з окремими творами художньої літератури (Б. Чайковський). 5. До сьогодні перших українських книжок дійшло небагато зокрема «Повість минулих літ» Нестора Літописця, «Слово про Ігорів похід» невідомого автора, «Слово про закон і благодать» митрополита Іларіона. 6. Хлопець любив дерева, квіти, тварину, усе крім молока (Б. Лепкий). 7. За кошти князя Володимира Великого було придбано внутрішнє начиння Десятинної церкви включаючи ікони, хрести, посуд тощо (А. Багнюк).

Дослідження-відновлення.

♦ Відновіть й запишіть речення, ускладнені відокремленими додатками, уставляючи потрібні за змістом слова з довідки. Поясніть вживання розділових знаків.

1. Формула бінома Ньютона відіграє важливу роль майже в усіх галузях математики, особливо... . 2. Спіралевидну поверхню нагадують шнеки транспортерів, зокрема ... . 3. Праці Ж. Дезарга і Б. Паскаля присвячені науковому обґрунтуванню перспективи, зокрема ... . 4. Делоська задача про подвоєння куба, тобто ... , об'єм якого вдвоє більший від об'єму даного. 5. В Європі були знайдені інші способи наближеного обчислення коренів, зокрема ... 6. Кібернетика знаходить застосування в різних галузях науки і техніки та в народному господарстві, зокрема ....

  •          Архімедів гвинт; при створенні нових засобів автоматизації виробництва; задача на побудову куба; в алгебрі; в живопису; за допомогою неперервних дробів.

Творче моделювання.

♦ За зразком змоделюйте речення, ускладнені відокремленими додатками.

♦  З'ясуйте, на яке значення (включення, виключення чи заміщення) вказують відокремлені додатки.

1. На краю поля червоно зоріли маки. 2. Під місяцем виблискують блискучими боками кавуни. 3. У дворах по-родинному затишно гомоніли селяни. 4. Шумлять старезні дерева. 5. У садках починають жовтіти дерева.

Мовознавча гра «Уточни визначення».

♦ Прочитайте визначення лінгвістичних понять. Чи однозначно вони сприймаються? Уточніть поняття, уводячи в них відокремлені додатки.

1. В односкладних реченнях, окрім ... , граматична основа складається з одного головного члена у формі присудка. 2. В українській мові всі самостійні частини мови є змінними, за винятком ... 3. Вставні слова і словосполучення, включаючи ... , можуть надавати реченню різних значень. 4. Речення, до складу якого, крім ... , входять один або кілька другорядних членів, називається поширеним. 5. Синтаксис — це розділ науки про мову, що вивчає будову синтаксичних одиниць, зокрема .... 6. У реченні, крім ... , може мати місце і сурядний зв'язок, яким поєднуються однорідні члени.

Матеріал для вчителя. 1 — називних; 2. — прислівника; 3 — вставні речення; 4 — головних членів; 5 — словосполучення й речення; 6 — підрядних зв'язків.

Снігова куля.

♦ Наведіть приклади визначень математичних, фізичних або біологічних понять, у яких уживаються відокремлені прикладки.

Лінгвістична гра «Так чи ні».

♦ Свою згоду чи незгоду із запропонованими вчителем твердженнями висловіть словами «так» чи «ні», обґрунтовуючи відповідь.

1. За винятком Карпатських гір на заході й невеликого Кримського кряжа на півдні, 95 % території України — це рівнина. 2. Окрім Дніпра, своє ім'я «запозичили» й інші річки. 3. Найменша кількість опадів зафіксована на Азовсько-Чорноморському узбережжі, за винятком району озера Сиваш. 4. Усі річки України належать до Азовсько-Чорноморського басейну, включаючи Західний Буг. 5. Окрім річок, велику частину водних запасів України становлять З тис. озер, 80 водосховищ і 20 тис. ставків. 6. Концентрація солі в деяких озерах, зокрема в Перекопському та Сиваші, сягає 200-240 %. 7. У місцях впадання річок утворюються лимани, зокрема Дністровський, Хаджибейський, Куяльницький, Дніпровський. 8. На узбережжі Криму розташовано багато санаторіїв, пансіонатів, за винятком дитячих (3 енц.).

Матеріал для вчителя: хибні твердження: 3, 4, 7.

Підсумок уроку.

Домашнє завдання.

Із підручників випишіть 5—6 речень з відокремленими додатками. Обґрунтуйте розділові знаки. З'ясуйте, яке смислове навантаження у кожному реченні несуть відокремлені додатки.

 

Людмила Гаюр,

вчитель української мови та

літератури вищої категорії,

старший вчитель

Хмельницької гімназії № 1

імені Володимира Красицького

 

 

ВІДОКРЕМЛЕНІ ОБСТАВИНИ

Мета уроку: пояснити правила відокремлення обставин; формувати вміння визначати відокремлені обставини в реченнях, розставляти розділові знаки в реченнях з відокремленими обставинами; розвивати спостережливість, логічне й образне мислення; виховувати цікавість до усної народної творчості.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Епіграф уроку:

 

На мить притихла пісня солов’їна,

В Дніпро скотилась гаснуча зоря.

І все це разом зветься Україна –

На всіх одна і в кожного своя!

О. Лукашенко

Перебіг уроку

Перевірка домашнього завдання.

Робота біля дошки.

Гімназійні новини

27 лютого відбулось нагородження переможців Міського конкурсу «Україна починається з мене». Мета конкурсу - виявлення талановитої, активної молоді, здатної до змін. У конкурсі брали участь: Євгеній Кандирал, Аня Гнап та Кваченко Злата. Вітаємо гімназистів із перемогою!

 

... Читати далі »

Переглядів: 20 | Дата: 29.02.2020

Гімназисти мають чудову нагоду відвідати мандрівну виставку для молоді і про молодь "Разом", яка протягом двох тижнів експонується у стінах гімназії. Експонати надала ГО "Освітній простір толерантності"(м. Київ). Медіаторами виставки є учениці-десятикласниці, які пройшли навчання під час освітнього фестивалю, що відбувався у гімназії. На стендах експозиції "Разом" молоді люди різних національностей - вірмени, українці, німці, молдавани, поляки...розповідають про своє життя в Україні. Герої виставки дозволили зазирнути у своє життя: почути їхні думки про себе та св ... Читати далі »

Переглядів: 140 | Дата: 21.02.2020

Акцією "Ангели пам`яті" гімназисти вшанували загиблих на Майдані українців. Учні 4(8)-Б класу власноруч виготовляли паперових ангелів, яких розвішували біля меморіалу загиблим Героям Небесної сотні. Білий ангел - символ розстріляних мирних людей і нашої пам`яті про їх подвиг.Всеукраїнська тиха акція пам`яті започаткована мистецькою агенцією "територія А".

... Читати далі »

Переглядів: 21 | Дата: 21.02.2020

19 лютого, напередодні дня пам`яті Героїв Небесної сотні, у Хмельницькій міській центральній бібліотеці відбувся захід "Майдан - історії, які потрібно пам`ятати". на заході, що пройшов у форматі "живої бібліотеки", побували гімназисти-дев`ятикласники. Історії учасників заходу повернули гімназистів у буремні події Майдану, які відбувались у 2014 році. 

... Читати далі »

Переглядів: 22 | Дата: 21.02.2020

17 січня до гімназії завітав наш випускник, відомий письменник, краєзнавець, мандрівник Юрій Даценко. Під час зустрічі з учнями 6(10)-Б та 6(10)-В класів він розповів свою історію успіху.

Юрій понад 20 років захоплений реконструкцією Середньовіччя, також він досвідчений байкер, заробляє на життя тим, що професійно виготовляє лицарські шатра.

... Читати далі »

Переглядів: 39 | Дата: 18.01.2020

 

14 січня в гімназії відбувся профорієнтаційний захід для старшокласників. До гімназистів завітали керівник сектору відбору ГУНП в Хмельницькій області Валентина Грошко та старший науковий співробітник науково-дослідницької лабораторії з проблеми криміналістичного забезпечення та судової експертології, кандидат юридичних наук, підполковник Національної академії внутрішніх справ (м. Київ)  Михайло Климчук. Відбувся цікавий діалог про роботу поліцейських, а також  умови вступу та навчання у відомчих навчальних закладах системи МВС.

... Читати далі »

Переглядів: 37 | Дата: 16.01.2020

 До уваги гімназистів та їх батьків свіженький номер гімназійної газети «Gymnasium time”

Над номером працювали:

Козолуп Соломія, Поліщук Ольга та Пасічник Ярослав.

Переглядів: 55 | Дата: 27.12.2019

https://youtu.be/MfyWyCwRibo

20 грудня в центральній міській бібліотеці відбувся майстер-клас із виготовлення новорічної іграшки «Свято починається - мрії здійснюються!». На заході побували учні 2(6)-В класу. Діти виготовляли новорічні кульки з клаптиків тканини, атласних стрічок, мережива, оздоблюючи їх блискітками. Ці чудові іграшки, створені власноруч, прикрасять новорічні ялинки учасників майстер-класу. Гім ... Читати далі »

Переглядів: 56 | Дата: 22.12.2019

19 грудня у День святого Миколая 2(6)-Б клас розпочав у гімназії святкування новорічних свят феєричною виставою "Новорічна подорож у стародавні часи". У виставі були використані уривки шумерського епосу "Сказання про Гільгамеша", міфи: "Дві богині" (Давній Єгипет), "Астарта і Адоніс" (Фінікія); китайська та індійські притчі: "Будда", "Учень та дзвони"; уривки із грецьких міфів "Яблуко розбрату", "Наркіс" та "Орфей і Евридика". А канвою, що об'єднувала усі уривки стала безсмертна "Енеїда"  Котляре ... Читати далі »

Переглядів: 58 | Дата: 22.12.2019

На світлині учні 5(9)-В класу.

Переглядів: 44 | Дата: 22.12.2019

1 2 3 ... 60 61 »
© 2020 Хмельницька гімназія №1