Меню сайту
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Адаптація п’ятикласників до нових умов навчання

Преіод адаптації в 5 класі вважається одним з найважчих і найскладніших періодів шкільного навчання. Це обумовлено змінами, які відбуваються в системі навчання і спілкування дітей цьоьго віку. Починається перехід до кабінетної системи, збільшується об’єм і зміст навчання, приходять вчителі предметники, кожен зі своїми вимогами. Розширюється коло спілкування: приходить новий класний керівник, нові вчителі. По новому будуються взаємовідносини в шкільному колективі, у дітей з’являється нелюхідність сумістно організовувати навчальну діяльність. Все це відображається на емоційному стані дітей. Воно характеризується організованістю та навчальною незібраністю. Знижується інтерес до навчання, самооцінка, підвищується ситуативна тривожність. Можна виділити ряд сосбистісних, інтелектуальних, навчальних якостей, які допомагають дитині у 5 класі. Це насамперед достатній рівень інтелектуальної зрілості. П’ятикласник повинен вміти мислити поняттями, використовуватилогічні операції, володіти мовою. По-друге, адаптацію полегшує вміння навчатися. Дитина, яка знає і володіє основними компонентами навчальної діяльності (планування, навчальна діяльність, клнтроль, оцінка, має навчальну мотивацію) буде більш успішною. Простіше буде адаптатуватися дитині впевненій в собі, незалежній, нетривожній, яка має високу самооцінук, високий статус в колективі. Якщо інтелектуально і особистісно дитина не доросла до 5 класу, то замість адаптації виникає дезадаптація. Вона може виникати в колі спілкування із однолітками та вчителями (замкненість, агресія, конфліктність, страх, обман) в сімейному спілкуванні і навчальній діяльності.

 

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-Х КЛАСІВ

 Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

 Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

 Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).  Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

 Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

 Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.  Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАССАХ

 Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.

 Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.

 Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

 Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.

 Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.

 Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.

 Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.

 Забезпечуйте систематичне повторення.

 Уникайте перевантаження дітей.

 Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах .

 

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ П'ЯТИКЛАСНИКІВ

 

 У ваших дітей проблеми- переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

 У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.

 Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

 Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

 Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.

 Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

 Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.

 Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

 Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

 Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

 Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.

 Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

 Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

 Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

 Умійте ставити себе на місце дитини.

 Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог

Гімназійні новини

148 випускників хмельницьких шкіл отримали золоті та срібні медалі! 
Ці хлопці та дівчата - приклад працьовитості та цілеспрямованості!

Гімназисти - одинадцятикласники отримали 17 медалей. Міський голова Олександр Симчишин привітав випускників з успішним закінченням важливого етапу у житті.

... Читати далі »

Переглядів: 24 | Дата: 27.06.2019

Гімназисти зібрали 540 кг макулатури.

Дякуємо всім, хто долучився!

   

Переглядів: 19 | Дата: 21.05.2019

Молодіжний центр у Хмельницькому надає унікальні можливості! 

Вкотре учасники Ради міського учнівського самоврядування "Нова генерація міста" зібрали усю активну учнівську молодь у стінах новоствореного Молодіжного центру. Активними учасниками тренінгів, ігор та цікавих гутірок стали гімназисти: Журавель Дарина, Сокіл Анастасія, Гринякова Дарина та Дмитренко Карина.
Дякуємо організаторам за запрошення!< ... Читати далі »

Переглядів: 19 | Дата: 21.05.2019

Учні 5(9)-В класу зустрілись із координатором громадської організації «Центр UA» Черненко Олегом Анатолійовичем. Говорили про роботу сайту «Ліга волонтерів».

Переглядів: 25 | Дата: 16.05.2019

Долучіться до флешмобу!

Вдягніть у цей день вишиванку!

Переглядів: 28 | Дата: 16.05.2019

Одне з головних завдань дорослих — зробити так, щоб майбутнє дітей було безпечним. З цією метою в гімназії №1 м. Хмельницького провели День цивільного захисту, під час якого спеціалісти-вибухотехніки, пожежники та медики розповіли дітям, як діяти у екстремальних ситуаціях, щоб вберегти своє життя та життя оточуючих.

https://www.facebook.com/policia.Khmelnytskoi.oblasti/videos/6489 ... Читати далі »

Переглядів: 35 | Дата: 27.04.2019

З 1 по 30 квітня в Україні проходить благодійний збір коштів для дітей з вадами серця під гаслом “Дитяче серденько, живи!”

Мета –  придбання кардіологічного медичного обладнання для дитячих лікарень кожної області України. До акції долучились гімназисти. Волонтерами цьогоріч стали учениці 5(10)-В класу Нестерук Катер ... Читати далі »

Переглядів: 51 | Дата: 25.04.2019

Учасниця гімназійної команди «Еврика» Гринякова Дарина побувала на класному заході - відкриття осередку для активної молоді нашого міста. Молодіжний Центр - це простір, платформа для комунікації молоді з молоддю та  молоді з владою. Тут будуть відбуватися семінари, тренінги, навчання. Одним словом - формуватися лідерські якості в активної молоді.

... Читати далі »

Переглядів: 37 | Дата: 19.04.2019

1 2 3 ... 54 55 »
© 2019 Хмельницька гімназія №1