Меню сайту
Календар
«  Лютий 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Адаптація п’ятикласників до нових умов навчання

Преіод адаптації в 5 класі вважається одним з найважчих і найскладніших періодів шкільного навчання. Це обумовлено змінами, які відбуваються в системі навчання і спілкування дітей цьоьго віку. Починається перехід до кабінетної системи, збільшується об’єм і зміст навчання, приходять вчителі предметники, кожен зі своїми вимогами. Розширюється коло спілкування: приходить новий класний керівник, нові вчителі. По новому будуються взаємовідносини в шкільному колективі, у дітей з’являється нелюхідність сумістно організовувати навчальну діяльність. Все це відображається на емоційному стані дітей. Воно характеризується організованістю та навчальною незібраністю. Знижується інтерес до навчання, самооцінка, підвищується ситуативна тривожність. Можна виділити ряд сосбистісних, інтелектуальних, навчальних якостей, які допомагають дитині у 5 класі. Це насамперед достатній рівень інтелектуальної зрілості. П’ятикласник повинен вміти мислити поняттями, використовуватилогічні операції, володіти мовою. По-друге, адаптацію полегшує вміння навчатися. Дитина, яка знає і володіє основними компонентами навчальної діяльності (планування, навчальна діяльність, клнтроль, оцінка, має навчальну мотивацію) буде більш успішною. Простіше буде адаптатуватися дитині впевненій в собі, незалежній, нетривожній, яка має високу самооцінук, високий статус в колективі. Якщо інтелектуально і особистісно дитина не доросла до 5 класу, то замість адаптації виникає дезадаптація. Вона може виникати в колі спілкування із однолітками та вчителями (замкненість, агресія, конфліктність, страх, обман) в сімейному спілкуванні і навчальній діяльності.

 

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-Х КЛАСІВ

 Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

 Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

 Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).  Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

 Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

 Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.  Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАССАХ

 Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.

 Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.

 Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

 Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.

 Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.

 Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.

 Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.

 Забезпечуйте систематичне повторення.

 Уникайте перевантаження дітей.

 Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах .

 

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ П'ЯТИКЛАСНИКІВ

 

 У ваших дітей проблеми- переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

 У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.

 Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

 Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

 Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.

 Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

 Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.

 Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

 Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

 Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

 Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.

 Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

 Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

 Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

 Умійте ставити себе на місце дитини.

 Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог

Гімназійні новини

17 січня до гімназії завітав наш випускник, відомий письменник, краєзнавець, мандрівник Юрій Даценко. Під час зустрічі з учнями 6(10)-Б та 6(10)-В класів він розповів свою історію успіху.

Юрій понад 20 років захоплений реконструкцією Середньовіччя, також він досвідчений байкер, заробляє на життя тим, що професійно виготовляє лицарські шатра.

... Читати далі »

Переглядів: 23 | Дата: 18.01.2020

 

14 січня в гімназії відбувся профорієнтаційний захід для старшокласників. До гімназистів завітали керівник сектору відбору ГУНП в Хмельницькій області Валентина Грошко та старший науковий співробітник науково-дослідницької лабораторії з проблеми криміналістичного забезпечення та судової експертології, кандидат юридичних наук, підполковник Національної академії внутрішніх справ (м. Київ)  Михайло Климчук. Відбувся цікавий діалог про роботу поліцейських, а також  умови вступу та навчання у відомчих навчальних закладах системи МВС.

... Читати далі »

Переглядів: 20 | Дата: 16.01.2020

 До уваги гімназистів та їх батьків свіженький номер гімназійної газети «Gymnasium time”

Над номером працювали:

Козолуп Соломія, Поліщук Ольга та Пасічник Ярослав.

Переглядів: 39 | Дата: 27.12.2019

https://youtu.be/MfyWyCwRibo

20 грудня в центральній міській бібліотеці відбувся майстер-клас із виготовлення новорічної іграшки «Свято починається - мрії здійснюються!». На заході побували учні 2(6)-В класу. Діти виготовляли новорічні кульки з клаптиків тканини, атласних стрічок, мережива, оздоблюючи їх блискітками. Ці чудові іграшки, створені власноруч, прикрасять новорічні ялинки учасників майстер-класу. Гім ... Читати далі »

Переглядів: 39 | Дата: 22.12.2019

19 грудня у День святого Миколая 2(6)-Б клас розпочав у гімназії святкування новорічних свят феєричною виставою "Новорічна подорож у стародавні часи". У виставі були використані уривки шумерського епосу "Сказання про Гільгамеша", міфи: "Дві богині" (Давній Єгипет), "Астарта і Адоніс" (Фінікія); китайська та індійські притчі: "Будда", "Учень та дзвони"; уривки із грецьких міфів "Яблуко розбрату", "Наркіс" та "Орфей і Евридика". А канвою, що об'єднувала усі уривки стала безсмертна "Енеїда"  Котляре ... Читати далі »

Переглядів: 39 | Дата: 22.12.2019

На світлині учні 5(9)-В класу.

Переглядів: 29 | Дата: 22.12.2019

У гімназії з`явилась святкова фотозона

  

Створювали святковий настрій учениці 5(9)-В та 1(5)-А класів.

... Читати далі »

Переглядів: 49 | Дата: 16.12.2019

Традиційно грудень у гімназії - час благодійності та добрих справ. 13 грудня відбувся благодійний ярмарок "На Андрія". Зранку діти та їх батьки  несли у школу різноманітні смаколики, виготовлені власноруч: торти та тістечка, пироги та піци, а також екзотичні солодощі. Зібрані кошти, а це  48551 гривня 75 копійок, передані на реабілітацію після ДТП гімназисту Владу Сабірову, а також маленьким хмельничанам Сашкові Ємцю та Шелудько Дмитрику, яким наразі дуже необхідна допомога.

... Читати далі »

Переглядів: 124 | Дата: 16.12.2019

У 3(7)-В класі в рамках Тижня прав проведено виховну годину з елементами тренінгу "Я маю право", метою якої було навчити гімназистів визначати у повсякденному житті правові ситуації та встановлювати шляхи їх розв`язання.

Виховні години в 3(7)-В, 3(7)-А та 7(11)-А класах (фотозвіт)

   ... Читати далі »

Переглядів: 35 | Дата: 16.12.2019

13.12.2019  учні 2(6)- б класу ( класний керівник Антонова О.Г.) в рамках реалізації освітнього проєкту «Формування і оцінювання громадянських компетентностей» провели виховну годину-тренінг.  Використано модифіковані вправи з посібника "Компас',  "Громадянська відповідальність. 80 вправ".

... Читати далі »

Переглядів: 40 | Дата: 16.12.2019

1 2 3 ... 59 60 »
© 2020 Хмельницька гімназія №1