Меню сайту
Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Адаптація п’ятикласників до нових умов навчання

Преіод адаптації в 5 класі вважається одним з найважчих і найскладніших періодів шкільного навчання. Це обумовлено змінами, які відбуваються в системі навчання і спілкування дітей цьоьго віку. Починається перехід до кабінетної системи, збільшується об’єм і зміст навчання, приходять вчителі предметники, кожен зі своїми вимогами. Розширюється коло спілкування: приходить новий класний керівник, нові вчителі. По новому будуються взаємовідносини в шкільному колективі, у дітей з’являється нелюхідність сумістно організовувати навчальну діяльність. Все це відображається на емоційному стані дітей. Воно характеризується організованістю та навчальною незібраністю. Знижується інтерес до навчання, самооцінка, підвищується ситуативна тривожність. Можна виділити ряд сосбистісних, інтелектуальних, навчальних якостей, які допомагають дитині у 5 класі. Це насамперед достатній рівень інтелектуальної зрілості. П’ятикласник повинен вміти мислити поняттями, використовуватилогічні операції, володіти мовою. По-друге, адаптацію полегшує вміння навчатися. Дитина, яка знає і володіє основними компонентами навчальної діяльності (планування, навчальна діяльність, клнтроль, оцінка, має навчальну мотивацію) буде більш успішною. Простіше буде адаптатуватися дитині впевненій в собі, незалежній, нетривожній, яка має високу самооцінук, високий статус в колективі. Якщо інтелектуально і особистісно дитина не доросла до 5 класу, то замість адаптації виникає дезадаптація. Вона може виникати в колі спілкування із однолітками та вчителями (замкненість, агресія, конфліктність, страх, обман) в сімейному спілкуванні і навчальній діяльності.

 

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-Х КЛАСІВ

 Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

 Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

 Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).  Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

 Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

 Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.  Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАССАХ

 Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.

 Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.

 Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

 Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.

 Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.

 Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.

 Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.

 Забезпечуйте систематичне повторення.

 Уникайте перевантаження дітей.

 Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах .

 

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ П'ЯТИКЛАСНИКІВ

 

 У ваших дітей проблеми- переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

 У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.

 Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

 Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

 Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.

 Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

 Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.

 Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

 Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

 Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

 Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.

 Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

 Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

 Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

 Умійте ставити себе на місце дитини.

 Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог

Гімназійні новини

Учень 4(8)-А класу Шостацький Богдан - переможець
міського конкурсу «Книгоманія -2020»!

https://www.youtube.com/watch?v=TeaRVlRWYFM&feature=youtu.be

 

 

 

Переглядів: 13 | Дата: 24.06.2020


30 червня 2020 року о 18.00 годині

відбудеться онлайн-звіт директора про роботу закладу

за 2019-2020 навчальний рік

та перспективи  ... Читати далі »

Переглядів: 146 | Дата: 01.06.2020

Вітаємо Кваченко Злату,

ученицю 1(5)-А класу,

яка посіла І місце

у номінації "Читці" (І вікова категорія)

... Читати далі »

Переглядів: 53 | Дата: 04.05.2020

Учениця 1-А класу Кваченко Злата -

учасниця Міського конкурсу читців

«Слова Нації» ... Читати далі »

Переглядів: 60 | Дата: 29.04.2020

English speaking club із вчителем з США  Melton Russel Scott мали гімназисти у рідних стінах!

  ... Читати далі »

Переглядів: 46 | Дата: 29.04.2020

У березні учні 6(10)-Б та 6(10)-В отримали можливість зустрітися із талановитою українською письменницею Катериною Кулик, авторкою книг «Лаовай» та «Пригоди француза в Україні». 

... Читати далі »

Переглядів: 34 | Дата: 29.04.2020

Гімназисти долучились до перегляду  фільму «Соловей співає».

Вкотре у гімназію завітали гості - волонтери, учасник війни на

Сході та друзі усіх гімназистів Віктор Данилевський та ... Читати далі »

Переглядів: 39 | Дата: 29.04.2020

У Хмельницькому торгово-економічному коледжі КНТЕУ відбулася IV регіональна науково-практична конференція «Філологічний дискурс: лінгвокраїнознавчий та професійний аспект».

Вітаємо ученицю 5(9)-А класу Завальнюк Олександру, яка у секції «Іноземна філологія та лінгвокраєзнавство» здобула ІІ місце.  ... Читати далі »

Переглядів: 82 | Дата: 29.04.2020

1 2 3 ... 61 62 »
© 2020 Хмельницька гімназія №1