Меню сайту
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

В. В. Гудзь, М. С. Міль
 

 

ЗОШИТ З ФІЗИКИ
для лабораторних робіт
і експериментальних досліджень

7 клас
 

 

 

Схвалено для використання
у загальноосвітніх навчальних закладах

 

 

 

 

 

“ Мандрівець”
2015

 

 

УДК 37.016
ББК 74.202.5
Г93


Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з фізики і астрономії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 30.06.2015 №> 14.1 / 12-Г-866)

Рецензенти:
І. О. Анісімов - декан факультету радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем Київського національного університету імені Тараса Шевченка, доктор фіз.-мат. наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, КІіУ імені Шевченка;
Л. О. Клименко - кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
О. В. Ліскович - доцент кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту гііслядипломної педагогічної освіти.

Г93 
Гудзь В. В. Зошит з фізики для лабораторних робіт і експериментальних досліджень / В. В. Гудзь, М. С. Міль. - Тернопіль : Мандрівець. - 2015. -3 6 с.
І8ВМ 978-966-634-886-2


    У посібнику подано інструкції для виконання фронтальних лабораторних робіт у 7 класі, передбачених чинною програмою з фізики. Роботи дібрано так, щоб для їх виконання можна було використати як стандартне обладнання, так і прості саморобні прилади. Тому всі роботи можуть бути виконані у будь-якій школі. На початку роботи є запитання, які дозволять створити проблемну ситуацію і активізувати роботу учнів. В основній частині вказано необхідні теоретичні відомості та розписано покроково хід виконання досліджень. Виконання цих завдань дає змогу досягти достатнього рівня засвоєння теми. Після цього є завдання, що їх учні повинні самостійно спланувати, провести та досягти високого рівня засвоєння.
    Обчислення, рисунки і записи кінцевих результатів досліджень учні виконують на спеціально відведених для цього місцях сторінки в клітинку. Для вдосконалення навичок проведення експериментальних досліджень запропоновано домашні завдання, які після проведення лабораторної роботи потрібно відрізати від аркуша і виконати вдома.


УДК 37.016
ББК 74.202.5
Всі права застережені
І8ВИ 978-966-634-886-2
©В. Гудзь, М. Міль, 2015
© ТОВ “Мандрівець” , 2015

 

ЗМІСТ


ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ............................................................................................................   4
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами.
Визначення ціни поділки приладу..........................................................................................   7
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин
і сипких матеріалів..................................................................................................................   10
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 3. Визначення розмірів малих т іл ....................................... 12
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 4. Визначення періоду обертання тіл а ................................14
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 5. Дослідження коливань нитяного маятника......................17
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування...................20
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 7. Визначення густини твердих тіл і рідин...........................22
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 8. Дослідження пружних властивостей тіл................ ........ 24
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 9. Вимірювання коефіцієнта тертя ковзання............ .........27
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 10. З’ясування умов плавання т іл а ................................... 29
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 11. Вивчення умови рівноваги важеля........................ ......  31
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 12. Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД)
похилої площини...................................................................................................................    34

ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ
для учнів під час проведення занять

у кабінеті фізики


1. Загальні положення
1.1. Ця інструкція з безпеки під час проведення занять у кабінеті фізики поширюється на учнів під час проведення лабораторних робіт з фізики.
1.2. До уроків в кабінеті фізики допускаються учні, які пройшли інструктаж з питань безпеки життєдіяльності, що охоплює питання охорони життя і здоров’я, та обізнані з Правилами безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 16.07.2012 № 992, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 03.08.2012 за № 1332/21644 (далі - Правила безпеки в кабінеті фізики).
1.3. Учні, які навчаються в кабінеті фізики, повинні дотримуватися правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розкладу навчальних занять, установлених норм і режимів праці та відпочинку.
1.4. Про кожен нещасний випадок, що трапився під час проведення занять з фізики, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, у разі потреби викликає швидку медичну допомогу.
1.5. Про вихід з ладу та несправність обладнання учень має повідомити вчителя, який призупиняє роботу учнів і повідомляє про це керівництво навчального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Ознайомитися й чітко зрозуміти порядок та правила безпечного проведення лабораторної роботи.
2.2. Звільнити робоче місце від зайвих предметів.
2.3. Перевірити наявність і надійність з’ єднувальних провідників, приладів та інших предметів, необхідних для виконання завдання.
2.4. Розміщувати на робочому місці інструменти, прилади, матеріали в такому порядку: ті, якими користуються частіше, ставити ближче; ті, що беруть правою рукою, - праворуч, якщо лівою - ліворуч.
2.5. Виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку або доручена вчителем.
2.6. Починати виконувати завдання лише з дозволу вчителя.
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Працювати лише на своєму робочому місці.
3.2. Не залишати робоче місце і не переходити на інше місце без дозволу вчителя.
3.3. Не переміщатися без потреби кабінетом фізики, не відволікатися від основної роботи зайвими розмовами, не заважати працювати іншим учням.
3.4. Виконувати інструкцію щодо проведення лабораторної роботи. У разі виникнення запитань до ходу виконання роботи звернутися до вчителя за роз’ясненням. Якщо вчитель звертається до класу, припинити роботу і слухати повідомлення педагога.
3.5. Під час використання електрообладнання заборонено:
- без дозволу вчителя вмикати електричні прилади, пристрої і обладнання;
- переносити ввімкнені прилади;
- залишати без нагляду ввімкнені в електромережу електричні прилади, обладнання;
- самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.
Усунення несправностей електромережі й електрообладнання проводять фахівці, які відповідають за електричну мережу навчального закладу.
3.6. Під час проведення дослідів не допускати граничних навантажень вимірювальних приладів.
3.7. Стежити за справністю всіх кріплень у приладах і пристроях. Не доторкуватися до обертових частин машин і не нахилятися над ними.
3.8. Для складання експериментальних установок користуватися провідниками з наконечниками та міцною ізоляцією без видимих пошкоджень.
3.9. Складаючи електричне коло, уникати перетину провідників; заборонено користуватися провідниками зі спрацьованою ізоляцією і вимикачами відкритого типу.
3.10. Джерело струму в електричне коло вмикати в останню чергу. Складене коло вмикати тільки після перевірки і з дозволу вчителя. Наявність напруги в колі можна перевірити тільки приладами або покажчиками напруги.
3.11. Не доторкуватися до елементів кола, що не мають ізоляції й перебувають під напругою. Не виконувати повторно з’ єднань у колах і не замінювати запобіжники до вимикання джерела електроживлення.
3.12. Не виконувати повторно з ’ єднань у колах з електричними машинами до повної зупинки якоря або ротора.
3.13. Не доторкуватися до корпусів стаціонарного обладнання, затискачів відімкнутих конденсаторів.
3.14. Користуватись інструментом з ізоляційними ручками.
3.15. Після закінчення роботи вимкнути джерело електроживлення, тільки після цього розібрати електричне коло.
3.16. Для приєднання споживачів до мережі користуватися штепсельними з’ єднаннями.
4. Вимоги безпеки після закінчення робіт
4.1. Після закінчення заняття вимкнути електроприлади, якими користувалися.
4.2. Покласти інструменти, прилади індивідуального та загального користування у спеціально визначене місце.
4.3. Здати вчителю (лаборантові) посібники, прилади та приладдя, що їх використовували під час роботи.
4.4. Виконувати прибирання робочого місця тільки з дозволу вчителя.
4.5. Відходи, сміття та невикористані матеріали прибрати з робочого місця у визначене місце.
5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
5.1. При виявленні несправностей (іскріння, нагрів, тріск тощо) в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення і повідомити про це вчителя чи лаборанта.
5.2. У разі виникнення пожежі або загорання електропроводки, електроприладів, з’ єднувальних пристроїв тощо негайно повідомити вчителя.
5.3. При евакуації з приміщення чітко виконувати розпорядження вчителя.

ПОВНИЙ ТЕКСТ ПОСІБНИКА 

 

Гімназійні новини

https://youtu.be/b14xul1ole0

У Хмельницькому відбулася конференція "Енергетична кліматична трансформація у сталому розвитку міста" у рамках Днів сталої енергії. Панельні дискусії, цікаві спікери, експерти, гості з-за кордону і просто хмельничани зібралися разом, щоб обговорити питання поводження з відходами, зміни клімату тощо. Активними учасниками конференції стали гімназисти-старшокласники. У ролі модератора - учениця 6(10)-Б класу Гринякова Дарина. ... Читати далі »

Переглядів: 2 | Дата: Вчора

Новий досвід - нові ідеї!

19 вересня у Молодіжному центрі відбувся круглий стіл у форматі «світового кафе». Гімназисти-старшокласники отримали можливість взяти активну участь у заході.
Учасники події генерували нові ідеї проектів, висловлювали свої думки та дискутували на теми національно-патріотичного виховання, екології, інклюзії та неформальної освіти. 
... Читати далі »

Переглядів: 6 | Дата: 19.09.2019

Гімназисти побували на екскурсії в одній із найуспішніших ІТ- компаній AVIVI!

Під час спілкування зацікавлені учні дізнались: як працює компанія із середини, які конкретно послуги надає, структуру компанії, на яких працівників потребують подібні організації.

... Читати далі »

Переглядів: 6 | Дата: 18.09.2019

Усі ми любимо приймати вітання у День народження. Незабаром 588- річницю відзначатиме  наше рідне місто. 

Гімназисти отримали унікальну нагоду  привітати наше місто з Днем народження. Подарунки, малюнки, а також авторську поезію дарують учні 1-3 класів: Стебло Ал ... Читати далі »

Переглядів: 20 | Дата: 09.09.2019

https://youtu.be/48PyS990C-g

https://youtu.be/sFGavJWJRVw

4 вересня 2018 року у Гімназії започатковано щорічний Урок Мрії. Саме тоді міський голова Олександр Симчишин мріяв разом із гімназистами. Мрій було багато, найзаповітніша мрія - сучасний спортивний м ... Читати далі »

Переглядів: 30 | Дата: 04.09.2019

Спільними зусиллями батьків та учнів, усього колективу гімназії, міської ради ми успішно підготували нашу школу до нового навчального року:
- обладнали кабінети інформатики сучасними комп’ютерами для кожного учня (придбали 19 нових ПК);
- отримали сучасний мультиборд (інтерактивна панель) із програмним забезпеченням для всіх предметів (MozaBook);
- встановили і запустили автомат зі смачною питною водою;
- здійснили капітальний ремонт 3 і 4-го поверхів, встановили сучасне якісне Led-освітлення;
- придбали безкаркасні крісла-мішки для психологічного розвантаження та відпочинку(6 шт.);
- побудували НОВИЙ СУЧАСНИЙ СПОРТИВНИЙ МАЙДАНЧИК (1 386 000 грн.) !!!
... Читати далі »

Переглядів: 33 | Дата: 01.09.2019

Святкова лінійка «Дзвоник скликає друзів»

з нагоди початку нового 2019-2020 навчального

року ... Читати далі »

Переглядів: 42 | Дата: 01.09.2019

148 випускників хмельницьких шкіл отримали золоті та срібні медалі! 
Ці хлопці та дівчата - приклад працьовитості та цілеспрямованості!

Гімназисти - одинадцятикласники отримали 17 медалей. Міський голова Олександр Симчишин привітав випускників з успішним закінченням важливого етапу у житті.

... Читати далі »

Переглядів: 63 | Дата: 27.06.2019

Гімназисти зібрали 540 кг макулатури.

Дякуємо всім, хто долучився!

   

Переглядів: 37 | Дата: 21.05.2019

1 2 3 ... 55 56 »
© 2019 Хмельницька гімназія №1