Меню сайту
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

В. В. Гудзь, М. С. Міль
 

 

ЗОШИТ З ФІЗИКИ
для лабораторних робіт
і експериментальних досліджень

7 клас
 

 

 

Схвалено для використання
у загальноосвітніх навчальних закладах

 

 

 

 

 

“ Мандрівець”
2015

 

 

УДК 37.016
ББК 74.202.5
Г93


Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з фізики і астрономії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 30.06.2015 №> 14.1 / 12-Г-866)

Рецензенти:
І. О. Анісімов - декан факультету радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем Київського національного університету імені Тараса Шевченка, доктор фіз.-мат. наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, КІіУ імені Шевченка;
Л. О. Клименко - кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
О. В. Ліскович - доцент кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту гііслядипломної педагогічної освіти.

Г93 
Гудзь В. В. Зошит з фізики для лабораторних робіт і експериментальних досліджень / В. В. Гудзь, М. С. Міль. - Тернопіль : Мандрівець. - 2015. -3 6 с.
І8ВМ 978-966-634-886-2


    У посібнику подано інструкції для виконання фронтальних лабораторних робіт у 7 класі, передбачених чинною програмою з фізики. Роботи дібрано так, щоб для їх виконання можна було використати як стандартне обладнання, так і прості саморобні прилади. Тому всі роботи можуть бути виконані у будь-якій школі. На початку роботи є запитання, які дозволять створити проблемну ситуацію і активізувати роботу учнів. В основній частині вказано необхідні теоретичні відомості та розписано покроково хід виконання досліджень. Виконання цих завдань дає змогу досягти достатнього рівня засвоєння теми. Після цього є завдання, що їх учні повинні самостійно спланувати, провести та досягти високого рівня засвоєння.
    Обчислення, рисунки і записи кінцевих результатів досліджень учні виконують на спеціально відведених для цього місцях сторінки в клітинку. Для вдосконалення навичок проведення експериментальних досліджень запропоновано домашні завдання, які після проведення лабораторної роботи потрібно відрізати від аркуша і виконати вдома.


УДК 37.016
ББК 74.202.5
Всі права застережені
І8ВИ 978-966-634-886-2
©В. Гудзь, М. Міль, 2015
© ТОВ “Мандрівець” , 2015

 

ЗМІСТ


ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ............................................................................................................   4
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами.
Визначення ціни поділки приладу..........................................................................................   7
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин
і сипких матеріалів..................................................................................................................   10
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 3. Визначення розмірів малих т іл ....................................... 12
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 4. Визначення періоду обертання тіл а ................................14
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 5. Дослідження коливань нитяного маятника......................17
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування...................20
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 7. Визначення густини твердих тіл і рідин...........................22
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 8. Дослідження пружних властивостей тіл................ ........ 24
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 9. Вимірювання коефіцієнта тертя ковзання............ .........27
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 10. З’ясування умов плавання т іл а ................................... 29
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 11. Вивчення умови рівноваги важеля........................ ......  31
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 12. Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД)
похилої площини...................................................................................................................    34

ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ
для учнів під час проведення занять

у кабінеті фізики


1. Загальні положення
1.1. Ця інструкція з безпеки під час проведення занять у кабінеті фізики поширюється на учнів під час проведення лабораторних робіт з фізики.
1.2. До уроків в кабінеті фізики допускаються учні, які пройшли інструктаж з питань безпеки життєдіяльності, що охоплює питання охорони життя і здоров’я, та обізнані з Правилами безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 16.07.2012 № 992, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 03.08.2012 за № 1332/21644 (далі - Правила безпеки в кабінеті фізики).
1.3. Учні, які навчаються в кабінеті фізики, повинні дотримуватися правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розкладу навчальних занять, установлених норм і режимів праці та відпочинку.
1.4. Про кожен нещасний випадок, що трапився під час проведення занять з фізики, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, у разі потреби викликає швидку медичну допомогу.
1.5. Про вихід з ладу та несправність обладнання учень має повідомити вчителя, який призупиняє роботу учнів і повідомляє про це керівництво навчального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Ознайомитися й чітко зрозуміти порядок та правила безпечного проведення лабораторної роботи.
2.2. Звільнити робоче місце від зайвих предметів.
2.3. Перевірити наявність і надійність з’ єднувальних провідників, приладів та інших предметів, необхідних для виконання завдання.
2.4. Розміщувати на робочому місці інструменти, прилади, матеріали в такому порядку: ті, якими користуються частіше, ставити ближче; ті, що беруть правою рукою, - праворуч, якщо лівою - ліворуч.
2.5. Виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку або доручена вчителем.
2.6. Починати виконувати завдання лише з дозволу вчителя.
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Працювати лише на своєму робочому місці.
3.2. Не залишати робоче місце і не переходити на інше місце без дозволу вчителя.
3.3. Не переміщатися без потреби кабінетом фізики, не відволікатися від основної роботи зайвими розмовами, не заважати працювати іншим учням.
3.4. Виконувати інструкцію щодо проведення лабораторної роботи. У разі виникнення запитань до ходу виконання роботи звернутися до вчителя за роз’ясненням. Якщо вчитель звертається до класу, припинити роботу і слухати повідомлення педагога.
3.5. Під час використання електрообладнання заборонено:
- без дозволу вчителя вмикати електричні прилади, пристрої і обладнання;
- переносити ввімкнені прилади;
- залишати без нагляду ввімкнені в електромережу електричні прилади, обладнання;
- самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.
Усунення несправностей електромережі й електрообладнання проводять фахівці, які відповідають за електричну мережу навчального закладу.
3.6. Під час проведення дослідів не допускати граничних навантажень вимірювальних приладів.
3.7. Стежити за справністю всіх кріплень у приладах і пристроях. Не доторкуватися до обертових частин машин і не нахилятися над ними.
3.8. Для складання експериментальних установок користуватися провідниками з наконечниками та міцною ізоляцією без видимих пошкоджень.
3.9. Складаючи електричне коло, уникати перетину провідників; заборонено користуватися провідниками зі спрацьованою ізоляцією і вимикачами відкритого типу.
3.10. Джерело струму в електричне коло вмикати в останню чергу. Складене коло вмикати тільки після перевірки і з дозволу вчителя. Наявність напруги в колі можна перевірити тільки приладами або покажчиками напруги.
3.11. Не доторкуватися до елементів кола, що не мають ізоляції й перебувають під напругою. Не виконувати повторно з’ єднань у колах і не замінювати запобіжники до вимикання джерела електроживлення.
3.12. Не виконувати повторно з ’ єднань у колах з електричними машинами до повної зупинки якоря або ротора.
3.13. Не доторкуватися до корпусів стаціонарного обладнання, затискачів відімкнутих конденсаторів.
3.14. Користуватись інструментом з ізоляційними ручками.
3.15. Після закінчення роботи вимкнути джерело електроживлення, тільки після цього розібрати електричне коло.
3.16. Для приєднання споживачів до мережі користуватися штепсельними з’ єднаннями.
4. Вимоги безпеки після закінчення робіт
4.1. Після закінчення заняття вимкнути електроприлади, якими користувалися.
4.2. Покласти інструменти, прилади індивідуального та загального користування у спеціально визначене місце.
4.3. Здати вчителю (лаборантові) посібники, прилади та приладдя, що їх використовували під час роботи.
4.4. Виконувати прибирання робочого місця тільки з дозволу вчителя.
4.5. Відходи, сміття та невикористані матеріали прибрати з робочого місця у визначене місце.
5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
5.1. При виявленні несправностей (іскріння, нагрів, тріск тощо) в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення і повідомити про це вчителя чи лаборанта.
5.2. У разі виникнення пожежі або загорання електропроводки, електроприладів, з’ єднувальних пристроїв тощо негайно повідомити вчителя.
5.3. При евакуації з приміщення чітко виконувати розпорядження вчителя.

ПОВНИЙ ТЕКСТ ПОСІБНИКА 

 

Гімназійні новини

Гімназистки взяли участь у кубку Хмельницької області з чирлідингу. Дівчата-учасниці вибороли почесне 3 місце.

... Читати далі »

Переглядів: 6 | Дата: 16.11.2019

Вітаємо учасників брейн-рингу:

Журавель Дарину

Гринякову Дарину

... Читати далі »

Переглядів: 8 | Дата: 16.11.2019

 

15 листопада у гімназії відбувся круглий стіл у форматі «Світового кафе» до Всесвітнього дня толерантності.

На чотирьох локаціях обговорили питання рівності прав людини, застарілих гендерних стереотипів, дізналися про можливості самореалізації молоді, дискутували про реалії дотримання прав людини та шляхи вирішення даних проблем.

... Читати далі »

Переглядів: 5 | Дата: 16.11.2019

Працівники роти поліції особливого призначення ГУНП в Хмельницькій області провели незвичайний інтерактивний урок із Захисту Вітчизни для гімназистів.

Старшокласників поліцейські познайомили з роботою поліцейських, показали технічне оснащення та озброєння, яке використовують у роботі. Правоохоронці, розповіли про навчальні заклади системи МВС та умови вступу до них.

... Читати далі »

Переглядів: 5 | Дата: 15.11.2019

Гімназіна команда «Еврика» розпочала підготовку до участі у історико-правовому брейн-ринзі  сезону 2019 року між учнями 9-11 класів шкіл міста.

 

... Читати далі »

Переглядів: 25 | Дата: 27.10.2019

Гімназисти-дев’ятикласники мали нагоду поспілкуватись із міським головою Олександром Симчишиним у рамках проекту "Вивчай Україну", реалізованого нашим міським архівним відділом. Діалог був цікавим та змістовним. Почали з проблем шкільних, а завершили загальноміськими. Молодь дізналась про цікаві плани міської влади щодо реалізації молодіжної політики у місті, адже розвитку лідерських якостей молоді у нашому місті приділяється велика увага та сприяння. 

... Читати далі »

Переглядів: 14 | Дата: 27.10.2019

Годину тривала екскурсія міською радою, на яку завітали учні п’ятих класів гімназії №1. Керуюча справами Юлія Сабій показала малечі сесійну залу та розповіла про роботу міської ради.Також ознайомила гімназистів із роботою електронної системи для голосування та офіційною символікою міської ради.

Із великим захопленням гімназисти обирали серед однокласників міського голову, а також його заступників та секретаря місько ... Читати далі »

Переглядів: 15 | Дата: 27.10.2019

Збірна команда 1(5)-2(6) класів у футбольних змаганнях перемогла команду НВК N7 з рахунком 5:4. Гра була дуже напружена, вирішальний гол на останній хвилині забив Сич Ростислав. Вітаємо!

Переглядів: 14 | Дата: 24.10.2019

Хто такі судді – дізнавалися учні 2(6)-Б класу.
Чим займаються судді і чому суд апеляційний – на ці питання під час екскурсії отримали відповідь гімназисти. Традиційно, найбільше дітям хотілося приміряти мантію і побувати у ролі судді. 
Зацікавлено і  серйозно слухали про те, які справи розглядає суд, хто окрім судді бере участь у процесі, за якими принципами він відбувається і які вимоги до суддівської професії.
Зустріч проходила у рамках просвітницького проекту Хмельницького апеляційного суду  «Зрозуміле парвосуддя».
... Читати далі »

Переглядів: 19 | Дата: 19.10.2019

У гімназії закінчилась чергова благодійна акція «Гостинець воїну». Гімназисти, їх батьки та педагоги активно долучились до збору провіанту для захисників миру на Сході. Найменші гімназисти виготовили власноруч янголи-обереги та підготували малюнки для військових. Усе зібране представники волонтерської групи гімназії передали групі волонтерів благодійного фонду «Подих надії нації» та Армія SOS Хмельницький Обласного благодійного фонду «Центр добриня», які незабаром вирушають із волонтерською місією у зону ООС. ... Читати далі »

Переглядів: 14 | Дата: 19.10.2019

1 2 3 ... 57 58 »
© 2019 Хмельницька гімназія №1