Меню сайту
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

П'єса для шкільного театру авторського колективу літвітальні «Несучасник»

„1001 деньабо нова казка Шахразади.”

                                                    Помірно смішна комедія без прологу та епілогу

 

 

Дійові особи:

Ханума-джан –      директор медресе для дівчаток № 1, поміркована,  

                                 справедлива,часом нарікає на долю;

Інспектор-джан – керівник усіх навчальних закладів міста, рішуча,

                                  впевнена у собі та у своїх рішеннях;

Бісектриса-джан- вчителька математики, запальна, енергійна, емоційна;

Терендик-джан   - вчителька історії, знає їх безліч і намагається застосувати

                                  до будь-якої ситуації;

Буква-джан     -     вчителька літератури, спокійна, врівноважена, трохи

                                  замріяна;

Бараболь-джан -    вчителька кулінарії, закохана у свій предмет і вважає

                                  його дуже важливим;

Фуете–джан -       вчителька танців, лірична, пластична, добра;

Секретар-джан  -   секретар Хануми-джан, дуже швидка, енергійна;

Тато-джан          -    батько хлопчика, який самовільно залишив  своє медресе,

                                  енергійний, наполегливий, рішучій;

Юля-джан    -

Ніна-джан   -           - учениці середнього класу медресе для дівчаток №1;

Катя-джан  -

Іра-джан   -

Вася-джан  -           - хлопчики, які мріяли навчатися у медресе для дівчаток;

Вова-джан –

Бодя-джан -

Андрік-джан -      хлопчик, який самовільно покинув свою школу і декілька днів

успішно навчався в школі для дівчаток; здібний, артистичний;

Учениці інших класів медресе (у фінальній сцені)

 

Дія І

Картина перша

Учительська медресе для дівчаток №1. На килимках сидять вчительки, перевіряючи зошити , готуючись до уроків тощо...

 

Бісектриса-джан:  О Аллах! Сумна моя доля! Десяту роботу перевіряю і все невірно.

Не вміють дівчатка математичні задачі розв’язувати!

Бараболь-джан: Це тому, люба Бісектрисo-джан, що завдання ти даєш найскладніші! З ними і хлопчики не впорались би!

Бісектрис- джан:  О, ні! Хлопчики до математики більш здібні, ніж дівчатка. Хотіла б я працювати в школі для хлопчиків, але жінок туди , на жаль, не беруть.

 

Терендик-джан:   А ось історія свідчить, що і серед дівчаток, і серед хлопчиків є обдаровані особистості!

Фуете-джан:  Можливо, і так, шановна Терендико-джан, але, погодьтесь, з дівчатками працювати набагато легше. Вони такі пластичні, такі слухняні!

Бараболь-джан:     Я, наприклад, цілком з тобою згодна, люба Фуете – джан. Скажеш дівчинці: «Посоли», - вона посолить, а хлопчик ще й перцю додасть. І не тільки в страву!

Буква-джан:  Не хотілось би створювати привід для диспуту, але мушу  зауважити: і мені не зовсім легко і цікаво з дівчатками  працювати. Вони старанні здебільшого, це так, але крім жіночого Корану і романтичних історій про кохання більше нічого не читають. Про глибокі філософські твори і чути не хочуть!

Фуете-джан:  А навіщо дівчаткам філософія, шановна Букво-джан? Гарно танцювати та смачно готувати – от і все , що повинна вміти справжня жінка!

Бісектриса-джан: Люба колего, зглянься! ХХІ століття на дворі, в деяких країнах жінки у космос літають, а у нас справжнє середньовіччя!

Терендик -джан: А от історія свідчить, що в середньовіччі жінку поважали, пісні їй присвячували!

Буква-джан:  А наші дівчатка, крім імені, нічим не відрізняються. Обличчя закриті, паранджа у всіх однакова і навіть думки, на мій погляд, у них від таких обставин однаковими стають!

Бісектриса-джан:   От і я кажу : дискримінація і несправедливість - ці окремі школи для хлопчиків і дівчаток. Потрібні негайні  кардинальні зміни!

 

                                                                                                                        Картина друга

Вбігає захекана і перелякана Секретар-джан

Секретар-джан: Ой, харам, харам! Сюди до вас якийсь чоловік йде, злий,роздратований, свого сина шукає!

Вчительки всі разом: Що? Який? Кого? Тут тільки дівчатка?!?

Секретар-джан: Нічого я не знаю. Побіжу покличу Хануму-джан, нехай вона все з’ясовує! (Розминувшись дорогою з Секретар-джан, в учительську влітає роздратований чоловік. Всі вчительки затуляють обличчя).

Тато-джан:  Я, звичайно, вибачаюсь за моє стрімке вторгнення, але ви маєте

зрозуміти моє занепокоєння! Зникла дитина!

Ханума-джан: (тільки увійшла) Яка дитина? Ви наклепи якісь вигадуєте на нашу бідну голову! Ми - пристойне медресе, ми не викрадаємо дітей!

Тато-джан:  Мені сьогодні зателефонували з його школи для хлопчиків і

повідомили, що вже третій день мого сина немає на заняттях! А всі його друзі говорять, що він пішов навчатися у медресе для дівчаток, бо там цікавіше. І у мене немає підстав не повірити цій інформації.

Вчительки всі майже разом:

Бісектриса-джан: Не може цього бути!

Буква-джан: Тут тільки дівчатка!

Терендик-джан: Історія не знає таких прикладів!

Бараболь-джан: Ой, як цікаво!

Фуете-джан: Як це ми нічого не помітили!?

Ханума-джан: Тихо, заспокойтесь усі! Розкажіть докладно, що саме трапилось з вашим сином.

Тато-джан:  Я й кажу – негайно поверніть мені мою дитину! Він має навчатися їздити на верблюді, заробляти і рахувати  гроші, а ви його тут цього навчити не зможете!

Бісектриса-джан: Чому ж не зможемо!? У нас з математикою тут усе гаразд.

Буква-джан: Правда, з верблюдами не зовсім...

Фуете-джан: Та ми можемо його навчити гарно танцювати. Це зараз надзвичайно  популярно!

Бараболь-джан: І смачно готувати. Дуже корисне вміння.

Терендик-джан: А от історія свідчить...

Тато -джан: Не треба мені ваших історій і танців! Я негайно йду до Інспектор-джан  і, якщо через годину не побачу сина, напишу на ваше медресе велетенську скаргу!

(Рішуче залишає сцену)

Ханума-джан:  О  Аллах! Сумна моя доля! Що ж це таке відбувається? Невже ніхто з вас не помітив, що серед дівчаток хлопчик ховається?

Вчительки: (Майже разом) Та ні, ні, не помітили.

Ханума-джан:  А треба б було. Ось що тепер робити, що придумати, щоб викрити  цю неслухняну дитину?

Терендик-джан:  Не переймайтесь так, Ханумо-джан. Ми негайно щось придумаємо. Історія свідчить, що безвихідних ситуацій не буває!

Бісектриса-джан:   І я, здається, вже дещо придумала. Наразі, на уроці математики я дам таке складне завдання на швидкість, що тільки хлопчик зможе його виконати першим.

Фуете-джан:  А я на другому уроці танців так ускладню завдання, що тільки пластичні дівчатка зможуть його виконати. І хлопчика я обов’язково  помічу.

Бараболь-джан: А якщо мої колеги не впораються, я на третьому уроці накажу приготувати роги газелі. Не кожній дівчинці таке завдання до снаги, а хлопчикам і братися марно за цю страву.

Буква-джан: Щось подібне, я пригадую, було і в літературі ще за часів великого Гомера. Якщо ваші спроби, любі колеги, будуть марними,  я обов’язково впораюсь з цим завданням.

Ханума-джан:  Ну що ж, йдіть до класу, і нехай Аллах нам допоможе! Але дивіться: будьте уважними та обережними.

 

Дія ІІ

 Картина перша

(Дівчатка сидять на килимках і перешіптуються між собою в очікуванні вчительки. Входить Бісектриса-джан).

Бісектриса-джан: Салам-алейкум, любі дівчатка та хлопчики! (Діти здивовані, а вчителька швидко виправляється). Ой, вибачте, обмовилась, дівчатка.

Учениці: (разом) Алейкум-ассалам!

Бісектриса-джан:  Сьогодні в нас буде дуже цікаве і складне завдання. Найвищий бал отримає той, хто виконає його найпершим. (Роздає листочки, уважно приглядається до кожної дівчинки). Починайте. (Усі наполегливо працюють, хлопчик підказує, через декілька хвилин дівчинка піднімає руку).

Бісектриса-джан:  Невже виконала? Так, і все вірно. А нагадай мені своє ім’я, люба.

Юля-джан:  Юля-джан.

Бісектриса-джан:   Щось я не пам’ятаю твого обличчя, відкрий його, будь ласка!  (Дівчинка відкриває обличчя, вчителька засмучено говорить убік).  Хибною виявилась моя теорія. Виявляється, і дівчатка мають неабиякі математичні здібності.(До дітей). Вибач, люба. Готуйтесь до наступного уроку.(Вбік). Можливо, Фуете-джан більше поталанить.

(Виходить Бісектриса-джан та входить Фуете-джан, обмінюються мовчазними, але дуже виразними жестами).

Фуете-джан:   уворо).  Салам-алейкум.  Всі готові до уроку?  Завдання у нас сьогодні  будуть дуже складними!

Учениці: азом).  Алейкум-ассалам!

Ніна-джан:  Знов складними?

Катя-джан : Чому складними?

Іра-джан: Що за день сьогодні такий?

Фуете-джан: Все, припинили розмови! Ми починаємо, уважно слухайте музику.

(Всі танцюють спочатку гарно та злагоджено, потім одна дівчинка починає кульгати. Вчителька зупиняє урок та відкликає її у бік).

Фуете-джан:  Що трапилось, моя люба? І чи не буде твоя ласка нагадати мені твоє ім’я та обличчя?

Іра-джан:  Іра-джан.  Вибачте, вчителько, мені мою незграбність. Я, здається, ногу травмувала.

Фуете-джан: Та нічого. (Убік). І у мене нічого не вийшло. От уже й спритний цей неслух. (До дівчат). А тепер йдіть до кулінарного класу – там все має  вирішитись.

(Дівчата виходять,перемовляючись дорогою: «Що має вирішитись?» «Якісь вчителі сьогодні дивні?» До кімнати входять інші вчительки та Ханума-джан).

Ханума-джан: Ну, що? Ви хоч щось з’ясували?

Бісектриса-джан:  Ні, на жаль, мій план не спрацював. Першою з завданням впоралась дівчинка.

Фуете-джан:   І мені не вдалося нічого дізнатись. Всі танцювали чудово, одна тільки дівчинка не впоралась з завданням, але через те, що в неї була травмована нога.

Терендик-джан: Ось бачите! Я ж казала, що історія свідчить про рівні здібності хлопчиків і дівчаток.

Ханума-джан:   відчаї). А нам що робити? Одна надія на Бараболь-джан. А ось і вона. Ну, що ж, приступимо до дегустації.

(Дівчатка по черзі проходять повз вчителів, ті куштують страву, оцінюючи її відповідним виразом обличчя. Остання дуже не подобається всім).

Бараболь-джан: Залишися, будь ласка, люба. Покажи-но нам своє обличчя. Воно, напевно, має почервоніти від сорому, адже страва зовсім зіпсована.

Катя-джан: Пробачте, шановні. Мені так соромно. Це через те, що я просто замріялась та сіль з цукром переплутала.

Ханума-джан: (Засмучено). Та нічого, йди до класу. Ну, що тепер, є ще якісь ідеї?

Секретар -джан:  (Стрімко вбігає, майже на бігу говорить). Ой, харам, харам! Там три хлопчики прийшли, хочуть з вами говорити, Ханумо-джан! Що сьогодні за день такий! Ніби небо збирається впасти на землю. Ой, спаси, Аллах! (Так само швидко вибігає).

Картина друга

(На сцені з'являються три хлопчика. Один з перев¢язаною рукою, другий з синцем,третій кульгає).

Хлопчики: азом). Салам-алейкум, шановні!

Вася-джан: Нехай Аллах подовжить ваші роки!

Вова-джан: Нехай Аллах дарує вам міцне здоров¢я!

Бодя-джан: Нехай Аллах допомагає вам у всіх ваших справах і надсилає до вас найкращих учнів!

Ханума-джан: Солодко промовляють ваші уста. Але що привело вас, шановні, сюди, до медресе для дівчаток? Ви, напевно, шукаєте свого друга, не чи не так?

Бодя-джан: Ні, не зовсім. Ми й так знаємо, що він тут!

Ханума-джан: Ах, безсоромні, а чого ж ви тоді бажаєте?

Вася-джан: А бажаємо ми також записатися до вашої школи!

Вова-джан:  Нам набридли уроки їзди на верблюдах. Ось подивіться на цю руку – це я хотів залізти на верблюда. Верблюд цього, напевно, не хотів. Як дременув раптом з місця, а мені залишив тільки шматок шерсті та поламану руку.

Вася-джан: Дорогою, високо закидаючи ноги, цей верблюд пробіг повз мене. І ось подивіться! (Показує вибитий зуб).

Бодя-джан:  Але і це був ще  не кінець шляху цієї тварини. Потім він з усієї сили наступив мені на ногу – кульгаю другий тиждень!

Вася-джан: Та наші травмовані зуби, руки та ноги – це півбіди. Знали б ви, чим нам голови забивають. Жодного цікавого предмета. Найголовніше - вміти рахувати золото. А у вас тут, кажуть, кулінарію викладають! (Посміхається).

Вова-джан: Ось і зараз у вас тут так смачно пахне!

Бісектриса-джан:  Пахне у нас смачно, це так, але ж і рахувати наші дівчатка також  навчаються.

Терендик-джан :  І писати, і читати, і історію знати. Якщо ви шукаєте тут легкої долі, то запевняємо вас – тут ви її не знайдете.

Фуете-джан: А, може, ви хочете потрапити до Ріо-де-Жанейро, як пан                                    Зеленський. У вашій школі ви танцювати ніколи не навчитесь, от і намагаєтесь до нас потрапити з  корисливими намірами?

Бодя-джан: Та ні, що ви? Зовсім ми не корисливі і про Ріо не мріємо, хіба що зовсім трошки.

Ханума-джан: Ні? Тоді йдіть собі з миром до вашої школи та нехай Аллах просвітлить ваш розум.

Бодя-джан: Зачекайте, не виганяйте нас так швидко. Є ще одна річ, якої ми ніколи не навчимось в нашій школі для хлопчиків.

Вася-джан: І повірте, це дуже-дуже важлива річ!

Бараболь-джан:  Як цікаво! Що ж це за річ така, якої можна навчитись тільки у нашій школі для дівчаток? Кулінарія, напевно?

Вова-джан: Ні, це не кулінарія. Це...

Вася-джан: Це...(Разом). Це - дружба!

Бодя-джан: Дружба між хлопцями та дівчатами. Ми ж зовсім не вміємо з ними спілкуватись.

Вася-Джан:  У нас особисто сестричок немає. А друзі розповідають  про дівчаток різні речі.

Вова-джан: То вони гарні, то потворні, то розумні, а то не дуже.

Вася-джан: То слухняні, то капризні.

Бодя-джан: От ми і хочемо дізнатись, які вони насправді. Може, з них вийдуть непогані друзі.

Ханума-джан: Ну, що ж, відверті мої, тепер мені більше зрозуміла ваша мета. Але здійснити її не в моїй владі.

Вова-джан: А хто ж може?.

Вася-джан: Хто нам допоможе?

Бодя-джан: До Аллаха з молитвами звертатись і тільки?

Ханума-джан:  Ну чому ж тільки до Аллаха? Йдіть  до Інспектор-джан. Можливо, вона вам і зможе допомогти.

Бодя-джан: Добре, зараз же йдемо!

Вася-джан: До зустрічі!

Вова-джан: Ми обов’язково повернемось!

 

Картина третя

 

Ханума-джан:  Ну, от ще нова проблема на мою бідну голову, а ми ще з попередньою не розібрались.

Бісектриса-джан: Година спливає, і скоро повернеться Тато-джан по свого сина.

Фуете-джан:  А вcі наші спроби, на жаль, виявились марними.

Буква-джан: Не впадайте у відчай. Аллах не любить сумних і зневірених. Я переконана,  що моя ідея спрацює. Тим більше, що вона не зовсім моя, а хитромудрого Одіссея.

Терендик-джан: Поділись з нами, люба колего, що за ідея?

Буква-джан: Ні, ні! Нічого не буду розповідати наперед. (Лунає дзвоник). Ось і дзвоник. Піду до класу і все остаточно з’ясую. (Виходить).

(За бажанням режисера – можна провести  спілкування з глядачами з приводу з’ясування можливих варіантів викриття хлопчика).

 

Дія  ІІІ

Картина перша

(Класна кімната, учениці в очікуванні вчителя щось жваво обговорюють. Входить вчителька).

Буква-джан:  Як весело сьогодні у вас. Сталось щось особливе? (Учениці заперечують). А ось урок додаткового читання у нас сьогодні буде особливим. Ми будемо знайомитись з мовою публіцистики, тобто сучасних часописів. Кожна з вас обере собі улюблений журнал, опрацює його зміст, а потім поділиться враженнями. Отож почнемо. Кому «Наталі»?

Юля-джан:  Дайте мені, будь ласка.

Буква-джан: «Ліза»?

Ніна-джан:  Можна, я візьму?

Буква-джан: «Поліна»?

Катя-джан:  Передайте мені, мені!

Буква- джан:   «Автобазар»...  Ой, цей журнал, напевно, зайвий. Навряд чи хтось з вас спроможний ним зацікавитись.

Андрік-джан: Чому ж? (Захоплено). «Автобазар» - дуже цікавий журнал. Дозвольте мені з ним попрацювати!

Буква-джан: Звичайно, звичайно, але за однієї умови. Чи не могла б ти зняти паранджу? Хочеться зазирнути в очі дівчинці, яка цікавиться машинами.

Андрік-джан:  німає паранджу). Я так і знав. Рано чи пізно це мало статися. На такій дрібниці попався! Хоч Аллах свідок,  я дуже старався виконувати усі вимоги вашої школи.

Іра-джан: А давайте не будемо його викривати. Він був гарним другом. Допомагав нам математику робити.

Катя- джан:  А на уроках кулінарії ми йому допомагали, і він з вдячністю приймав нашу допомогу.

Юля-джан: І танцювати він вже майже навчився. Не Зеленський, звичайно, але набагато краще Козловського. Талановита дитина!

Ніна-джан: А як він історію знає – ми відпочиваємо.

Буква-джан: Все, досить, припиніть. Чого це ви маєте відпочивати, а він – працювати?

Андрік-джан: Та ні, мені не важко, а навіть дуже цікаво. Дозвольте залишитись!

Буква-джан:  Не можу я тобі цього дозволити.  По-перше, школа тільки для дівчаток. А, по-друге,  твій Тато-джан зараз по тебе прийде. Ото ж, збирайся.

(Раптом лунає дзвоник і оголошення: «Всім  ученицям та викладачам медресе №1 для дівчаток зібратися на загальношкільні збори для оголошення важливого рішення»).

Буква-джан:  Ну, що ж, йдемо. Там усе і з’ясуємо.

 

Картина друга

(На  авансцені зібралися учениці та викладачі, перешіптуються, питають один в одного про причину зборів. Влітає Секретар-джан).

Секретар-джан:  Все, увага, вони вже йдуть: Тато-джан, Ханума-джан, Інспектор-джан та ці нестерпні хлопчиська.

Інспектор-джан: Салам-алейкум, шановні учениці та вчителі медресе №1 для дівчаток.  Багато років ви були найкращою школою для дівчаток у нашому Місті. Але краще – ворог доброго, і час диктує свої вимоги. Отож, врахувавши всі новації та наполегливі звертання батьків і дітей, ми вже давно готувались до прийняття важливого рішення. А сьогоднішній, 1001 день навчання поставив крапку у цьому питанні. Так ось, з наступного навчального тижня ваше медресе для дівчаток реорганізується у школу для дівчаток і хлопчиків!!!

(Захопленні крики, загальна радість, крім деяких вчителів).

Ханума-джан: О Аллах, сумна моя доля...

Тато-джан:  Не сумуйте так.  Я, особисто,  дуже радий – мені більше не потрібно буде шукати свого сина.

Андрік-джан: А мені не потрібно буде маскуватись, перевдягатись... (Знімає паранджу).

Бісектриса-джан: У мене тепер з’явиться більше здібних учнів.

Буква-джан: А мені буде з ким поговорити на філософські теми.

Фуете-джан:  А я й не знаю – радіти мені чи засмучуватись. Хлопчики не дуже здібні  до танців. Але як згадаю, як танцює Чапкіс...

Бараболь-джан:  Зате до їжі хлопчики дуже здібні. І набагато більше до поїдання, ніж до приготування. Так що роботи мені додасться багато.

Терендик-джан : А на мою думку, наша історія отримала щасливий фінал, щасливий, як у казці – новій казці Шахразади.

Інспектор-джан:  Чому фінал?  Хіба варто говорити про фінал, коли попереду на Вас чекає так багато нового і цікавого у вашій новій школі? Це і нові предмети, і нові знання, а найголовніше – багато  нових друзів! Адже  цього ви прагнули найбільше?

Діти всі разом: Так! (Лунає пісня про дружбу):

 

Ця казка про дружбу -

Найкращу земну коштовність.

ЇЇ ми шукали, її ми і знайшли.

Ця казка про друзів.

Це майже правдива повість,

ЇЇ ми хотіли б і вам розповісти.

                     На верблюдах їздити, рахувати золото –

 Все, чого навчали нас у наших медресе.

Ось рука поламана і душа засмучена.

Що таке навчаннячко далі принесе?

Повтор І стовпчика.

                  Ми шукали рішення,  ми ламали голови,

                  Ми хотіли вчитися, та не знали, де?

                  А тепер ми знаємо, всі ми переконані -

                 До найкращих успіхів дружба приведе!

Повтор І стовпчика.

Гімназійні новини

Гімназистки взяли участь у кубку Хмельницької області з чирлідингу. Дівчата-учасниці вибороли почесне 3 місце.

... Читати далі »

Переглядів: 6 | Дата: 16.11.2019

Вітаємо учасників брейн-рингу:

Журавель Дарину

Гринякову Дарину

... Читати далі »

Переглядів: 8 | Дата: 16.11.2019

 

15 листопада у гімназії відбувся круглий стіл у форматі «Світового кафе» до Всесвітнього дня толерантності.

На чотирьох локаціях обговорили питання рівності прав людини, застарілих гендерних стереотипів, дізналися про можливості самореалізації молоді, дискутували про реалії дотримання прав людини та шляхи вирішення даних проблем.

... Читати далі »

Переглядів: 5 | Дата: 16.11.2019

Працівники роти поліції особливого призначення ГУНП в Хмельницькій області провели незвичайний інтерактивний урок із Захисту Вітчизни для гімназистів.

Старшокласників поліцейські познайомили з роботою поліцейських, показали технічне оснащення та озброєння, яке використовують у роботі. Правоохоронці, розповіли про навчальні заклади системи МВС та умови вступу до них.

... Читати далі »

Переглядів: 5 | Дата: 15.11.2019

Гімназіна команда «Еврика» розпочала підготовку до участі у історико-правовому брейн-ринзі  сезону 2019 року між учнями 9-11 класів шкіл міста.

 

... Читати далі »

Переглядів: 25 | Дата: 27.10.2019

Гімназисти-дев’ятикласники мали нагоду поспілкуватись із міським головою Олександром Симчишиним у рамках проекту "Вивчай Україну", реалізованого нашим міським архівним відділом. Діалог був цікавим та змістовним. Почали з проблем шкільних, а завершили загальноміськими. Молодь дізналась про цікаві плани міської влади щодо реалізації молодіжної політики у місті, адже розвитку лідерських якостей молоді у нашому місті приділяється велика увага та сприяння. 

... Читати далі »

Переглядів: 14 | Дата: 27.10.2019

Годину тривала екскурсія міською радою, на яку завітали учні п’ятих класів гімназії №1. Керуюча справами Юлія Сабій показала малечі сесійну залу та розповіла про роботу міської ради.Також ознайомила гімназистів із роботою електронної системи для голосування та офіційною символікою міської ради.

Із великим захопленням гімназисти обирали серед однокласників міського голову, а також його заступників та секретаря місько ... Читати далі »

Переглядів: 15 | Дата: 27.10.2019

Збірна команда 1(5)-2(6) класів у футбольних змаганнях перемогла команду НВК N7 з рахунком 5:4. Гра була дуже напружена, вирішальний гол на останній хвилині забив Сич Ростислав. Вітаємо!

Переглядів: 14 | Дата: 24.10.2019

Хто такі судді – дізнавалися учні 2(6)-Б класу.
Чим займаються судді і чому суд апеляційний – на ці питання під час екскурсії отримали відповідь гімназисти. Традиційно, найбільше дітям хотілося приміряти мантію і побувати у ролі судді. 
Зацікавлено і  серйозно слухали про те, які справи розглядає суд, хто окрім судді бере участь у процесі, за якими принципами він відбувається і які вимоги до суддівської професії.
Зустріч проходила у рамках просвітницького проекту Хмельницького апеляційного суду  «Зрозуміле парвосуддя».
... Читати далі »

Переглядів: 19 | Дата: 19.10.2019

У гімназії закінчилась чергова благодійна акція «Гостинець воїну». Гімназисти, їх батьки та педагоги активно долучились до збору провіанту для захисників миру на Сході. Найменші гімназисти виготовили власноруч янголи-обереги та підготували малюнки для військових. Усе зібране представники волонтерської групи гімназії передали групі волонтерів благодійного фонду «Подих надії нації» та Армія SOS Хмельницький Обласного благодійного фонду «Центр добриня», які незабаром вирушають із волонтерською місією у зону ООС. ... Читати далі »

Переглядів: 14 | Дата: 19.10.2019

1 2 3 ... 57 58 »
© 2019 Хмельницька гімназія №1