Виховна система (за визначенням Л.І. Новікової) – це цілісний організм, що виникає у процесі взаємодії основних компонентів виховання, який характеризується такими інтегративними характеристиками як образ життя колективу, його психологічний клімат. Під поняттям «система» ми розуміємо всі взаємодіючі компоненти, що доповнюють один одного, підпорядковані загальним цілям і завданням, орієнтовані на єдині принципи, побудовані на системоутворюючій діяльності.
|
Радою Європи визначені компетенції:
-політична;
-компетенція життя в полікультурному суспільстві;
-компетенція усного і письмового спілкування і володіння мовами;
-ІКТ – компетенції та компетенція самоосвіти.
|
Виходячи із цих вимог, педагогічний колектив гімназії спрямував свою роботу на реалізацію компетентнісного підходу до виховання гімназиста. Вона дозволить сформувати ініціативну, мобільну особистість, здатну застосовувати свої знання в реальному житті, діяти у відповідних практичних ситуаціях, і, навіть, за необхідності, в умовах невизначеності та стресу. |
Розвиток інтересів, свобода вибору здійснюються переважно в діяльності. В основі діяльнісного підходу лежить відомий постулат: людина розвивається і формується в процесі власної діяльності. Особистість може проявляти активність, тільки взаємодіючи з навколишнім світом. В ході діяльності формуються нові мотиви і потреби. Таким чином, наповнивши певним змістом педагогічну взаємодію, можна цілеспрямовано впливати на формування потреб і мотивів особистості.
|
· Принцип врахування багатогранності й цілісності людини, її вікових та індивідуальних особливостей.
· Ставлення до особистості, її внутрішньої свободи, виховання та розвитку, як до головної цінності освітнього процесу.
· Врахування фізичних, гендерних, психологічних, національних, духовних, інтелектуальних і релігійних особливостей.
· Поєднання традицій зі створенням механізму безперервного оновлення всіх компонентів системи.
· Принцип цілеспрямованої орієнтованості на ціннісні відносини.
· Принципи гуманізації, природної відповідності, розвивального навчання, диференціації.
· Принцип зв'язку виховання з життям, органічного зв'язку з історією рідного народу, його мовою, культурними та родинно-побутовими та релігійними традиціями, з мистецтвом, традиціями і культурами всіх народів світу.
· Принцип єдності, цілісності і наступності у вихованні.
· Принцип виховання в колективі.